اختلاف جدي نمايندگان در تاسيس استان جديد!

نماينده مردم چالوس و نوشهر در مجلس گفت: بايد به صورت جدي به دنبال استاني شدن غرب مازندران باشيم.


به گزارش فارس ، انوشيروان محسني در ششمين همايش توسعه پايدار غرب مازندران در هتل تخت جمشيد كلاردشت افزود: براي رسيدن به سمت مستقل شدن به عنوان يك استان كه مشكلات و چالش‌ها را برطرف كنيم بايد با ارائه برنامه مدون و تدوين شده نسبت به اجرايي كردن فعاليت‌ها اقدام كنيم.

وي اظهار داشت: در راستاي بيان توسعه پايدار غرب مازندران بايد نسبت به تشكيل كميته و كارگروه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و گردشگري اقدام و راهكارهاي آن را به عنوان يك سند چشم‌انداز ارائه دهيم.

محسني تاكيد كرد: كتاب توسعه پايدار غرب مازندران بايد به صورتي تدوين شود كه نشان از اجرايي و عملياتي شدن فعاليت‌ها را در خود داشته باشد.
نماينده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد به صورت جدي به دنبال استاني شدن غرب مازندران باشيم و مسائل عمراني و مسائل ديگر را در زير مجموعه اين درخواست داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: غرب استان با توجه به مناطق گردشگري كه دارد مي‌تواند به عنوان يك قطب گردشگري محسوب و در اين زمينه قطعا شاهد توسعه‌هاي فراواني خواهيم بود.
محسني در پايان گفت: موضوعاتي كه در اين جلسات مطرح مي‌شود بايد كارشناسي و بررسي و در جلسات بعدي نسبت به ارائه گزارش كه نسبت به فعاليت‌ها اقداماتي صورت پذيرفته بيان كنيم.


نماينده مردم تنكابن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: بايد ويژگي‌هاي بعد از استان شدن غرب مازندران را به درستي ارائه كنيم تا به عنوان يك پديده زيبا و جديد به دولت مردان ارائه شود.

ابوالفتح نيكنام افزود: زماني كه در اين همايش‌ها به دنبال استان شدن غرب مازندران هستيم بايد انتظارات خود از استان شدن نيز كارشناسي شود و بعد به ارائه آن بپردازيم.

وي اظهار داشت: بايد به اين نكته اساسي توجه كنيم كه بعد از استان شدن مي‌خواهيم چه نوع استاني باشيم و چه ويژگي‌هايي را داشته باشد و نبايد فقط به خاطر دور بودن از ساري و ندادن بودجه و توجه به غرب مازندران به دنبال استان شدن باشيم.
نيكنام تاكيد كرد: ما بايد به طور دقيق وضعيت موجود را بررسي و ببينيم چه‌ميزان از وضعيت موجود راضي هستيم و بعد به بحث استان شدن غرب مازندران بپردازيم.

نماينده مردم رامسر و تنكابن در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد براي استان شدن غرب مازندران توجيه اقتصادي نيز داشته باشيم و بيان كنيم كه بعد از استان شدن مي‌خواهيم به كدام حد اقتصادي برسيم ضمن اينكه به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شكننده‌ترين اقتصاد منطقه را داريم.
وي گفت: اميدواريم در جلسات آينده در زمينه توسعه پايدار غرب مازندران موضوع را كارشناسي و به صورت علمي به اين موضوع بپردازيم.


در ادامه رئيس شوراي شهرستان چالوس گفت: يكي از عوامل توسعه پايدار نگاه به مقوله گردشگري است كه در اين زمينه بايد توجه ويژه‌اي به نيازمندي‌هاي زيربنايي منطقه به ويژه آزاد راه تهران شمال داشت.


جعفر رستمي‌فر گفت: غرب مازندران ميزبان تعداد زيادي از توريست است كه بايد به مناطق گردشگري غرب استان توجه بيشتر كرد.
وي اظهار داشت: براي توسعه هر منطقه سه عامل مهم است كه بايد در توسعه پايدار غرب مازندران به فرهيختگان جامعه، داشتن برنامه‌هاي مدون و استراتژيك و ميل و اراده جدي سرمايه‌گذاران جامعه توجه ويژه‌اي داشت.

رستمي‌فر ادامه داد: به اعتقاد من همه استان‌ها بايد آباد و توسعه يابند و در اين زمينه توسعه و آباداني غرب مازندران نيز مهم است.
وي اظهار داشت: يكي از راه‌هاي توسعه غرب مازندران به نتيجه رسيدن آزاد راه شمال است كه اميدواريم نمايندگان منطقه غرب مازندران توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند.

وي در پايان گفت: كارگروه‌هاي توسعه پايدار غرب مازندران نيز تشكيل شده است كه به موضوع‌هاي علمي و كارشناسي اين بخش مي‌پردازند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده