موج تازه بارش و سرما


موج تازه بارش‌ها از امروز با ورود يك سامانه بارانز‌ا از شمال غربي كشور آغاز خواهد شد و تا پايان هفته به ‌صورت باران‌هاي پراكنده‌ ادامه خواهد يافت و از اوايل هفته آينده و با ورود سامانه‌اي پرفشار، بارش‌هاي شديدتري را به ‌همراه خواهد داشت.

بر پايه الگوهاي پيش‌يابي، هواي نسبتا گرمي كه در روزهاي گذشته بر بيشتر بخش‌هاي كشور حاكم بود، با ورود سامانه كم فشار در امروز و فردا، به ‌تدريج با كاهش نسبي دما همراه مي‌شود و در آغاز هفته آينده، بين 6 تا 10درجه كاهش دما خواهيم داشت.

مديركل پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور با اعلام اين خبر گفت: در امروز و فردا، باران‌هاي پراكنده‌اي را در بخش‌هاي شمال غربي و نواحي مركزي، خواهيم داشت كه با گذر اين سامانه به سمت شرق به‌ تدريج باران‌هاي پراكنده به مناطق شرقي نيز كشيده خواهد شد.

پرويز رضازاده با اعلام اين‌كه اين سامانه بارشي چندان تأثيري بر‌ دماي مناطق شرقي نخواهد داشت، افزود: عمده بارش اين سامانه در سواحل شمالي رخ خواهد داد و در مناطق غربي چندان قابل توجه نخواهد بود.

وي به الگوي بارشي كه هم‌اكنون از غرب آغاز شده و پس از گذر از تركيه به كشور نزديك مي‌شود، اشاره كرد و اظهار داشت: اين الگوي بارشي، روز جمعه و شنبه روي عراق مستقر مي‌شود و در آنجا تغيير شكل مي‌دهد و گسترش مي‌يابد.

اين سامانه از روز شنبه وارد كشور مي‌شود و موج جديدي از بارش‌هاي شديد را به همراه خواهد داشت.

رضازاده، شدت فعاليت اين سامانه را در نيمه غربي كشور دانست و تصريح كرد: با گذر اين سامانه از كوه‌هاي زاگرس و رسيدن به مناطق شرقي، بارندگي خاصي نخواهيم داشت.

وي بارش در ارتفاعات زاگرس را به ‌صورت برف اعلام كرد و ادامه داد: اين سامانه كه در آغاز هفته آينده در بخش‌هاي غربي و مركزي و سپس شرقي كشور مستقر خواهد شد، با كاهش شديد دما همراه است كه عمده اين كاهش دما در مناطق غربي كشور است، چرا كه شدت بارندگي در اين منطقه، نسبت به مناطق ديگر بيشتر خواهد بود.

رضازاده با اشاره به بارندگي‌هاي اخير ادامه داد: مسلما اين بارندگي‌ها مي‌تواند خوشحالي همه شهروندان را فراهم كند، اما بايد توجه داشته باشيم كه اين بارندگي‌ها هنوز نتوانسته ‌است آسيبي را كه خشكسالي‌هاي اخير به كشور وارد كرده‌ است، جبران كند.

وي كمبود در منابع آب كشور را همچنان پايدار دانست و اظهار داشت: بارندگي‌هاي امسال هرچند معمولي بوده، اما تاكنون نتوانسته ‌است ذخاير آب كشور را بازسازي كند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده