«احمد آقالو» در گذشت


«احمد آقالو» بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون امروز پس از يك دوره بيماري به علت سرطان درگذشت.
اين بازيگر كه در 3 روز گذشته شرايط وخيمي را پشت سر گذاشت، امشب در منزلش به دليل سرطان استخوان در گذشت.
در سال‌هاي اخير به دليل شدت بيماري، اين هنرمند ديگر در برنامه‌هاي تلويزيون شركت نمي‌كرد و بيشتر در اجراي برنامه‌هاي راديويي فعاليت مي‌كرد.
احمد آقالو متولد 1328 قزوين، فارغ التحصيل تئاتر از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است. وي فعاليت هنري را پس از گذراندن دوره شش ماهه بازيگري در هنرستان آزاد هنرپيشگي دانشكده هنرهاي دراماتيك آغاز كرد.
بازي در فيلم «دادشاه» به كارگرداني حبيب كاوش نخستين تجربه سينمايي اوست. از ديگر فعاليت هاي آقالو مي‌توان به دوبلاژ، راديو، بازي در تئاتر و مجموعه‌هاي مختلف تلويزيوني اشاره كرد.
نمايش «پل» و «آنتيگونه»، از آخرين كارهاي اين هنرمند فقيد در عرصه تئاتر بود.
آخرين برنامه تلويزيوني اين هنرمند نيز، سريال «يك مشت پر عقاب» بود كه بازي در آن به دليل بيماري وي، نيمه تمام ماند و پرویز پورحسینی جایگزین وی شد.
آخرین نقش آفرینی آقالو در فیلم «پاداش» ساخته کمال تبریزی بود که در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. از دیگر فیلم های سینمایی او می توان به آثاری چون «تمام وسوسه های زمین» (حمید سمندریان، 1368) ، عبور از تله (غلامرضا رمضانی، 1372) ، گاهی به آسمان نگاه کن (کمال تبریزی، 1381) ، یک تکه نان (کمال تبریزی، 1383) اشاره کرد. آقالو در دوره های هشتم و بیست و یکم جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای بازی در فیلم های «تمام وسوسه های زمین» و «گاهی به آسمان نگاه کن» در کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد.

خبرگزاری فیلم نیوز درگذشت اين هنرمند پیشکسوت را به جامعه هنری و خانواده آن مرحوم تسليت مي‌گويد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده