مديرآموزش وپرورش استثنايي مازندران: كمبود نيرو دراين نهاد بسيار جدي است

مدير آموزش وپرورش استثنايي مازندران كمبود نيروي تخصصي اعم از توانبخشي نطير گفتاردرماني، كاردرماني و شنوايي سنجي در اين نهاد را بسيار جدي دانست و خواستار برنامه ريزي براي تامين نيرو شد. "علي سياحي" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي در رامسر افزود: امسال اين كمبود در قالب طرح خريد خدمت و جذب 150 نفر به اين نهاد آموزشي مرتفع گرديد.
وي با بيان اين كه 10 درصد از مجموع 53 مركز آموزش استثنايي اين استان فرسوده است، ادامه داد : اين مراكز نياز با بازسازي و نوسازي دارد.
وي اضافه كرد: از مهمترين برنامه هاي در دست اجراي اين نهاد توسعه مراكز استثنايي دوره متوسطه و حرفه اي است كه اين استان با برخورداري ازهفت مركز دوره متوسطه جزو استان هاي پيشرو در آموزش استثنايي در كشور است.
سياحي تصريح كرد : در زمان حاضر براي جذب و توسعه آموزش استثنايي در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته استان مازندران طرحي در دست اجرا است كه دانش آموزان با نيازهاي ويژه شناسايي و در همان منطقه و همراه با دانش آموزان عادي با حمايت هاي آموزش و توانبخشي تحت پوشش قرار مي گيرند.
وي اعتبارات بخش عمراني ، تجهيزات و تعميراتي اين نهاد در سال جاري را هشت ميلياد ريال اعلام كرد.
مديرآموزش و پرورش استثنايي استان مازندران در مورد طرح ملي سه ساله آموزش فراگير در اين استان يادآور شد: اين طرح كه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش است همراه با شش استان ديگر كشور در مازندران نيز حال اجرا است.
وي افزود : در اين راستاي مقرر شد تعدادي از نيروهاي انساني بتوانند مدارس عالي را مهياكنند تا دانش آموزان بانيازهاي ويژه به تحصيل بپردازند.
در استان مازندران چهار و 500 دانش آموز استثنايي در 53 مركز با 800 نفر از معلمين و كادر توانبخشي به احصيل و فعاليت مشغول هستند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده