توصیه استاندار به پیگیران استان شدن غرب مازندران

استاندار مازندران اظهار كرد: براساس تقسيم‌بندي‌ها، سفر رييس‌جمهور به مازندران بيست‌ودومين سفر استاني دولت در دور دوم بود كه بسيار علاقه‌مند بوديم اين سفر زودتر انجام شود تا مصوبات آن به موسم بودجه برسد و براي گرفتن اعتبارات مربوطه، آنها را در لايحه‌ بودجه 88 بگنجانيم، به همين دليل اصرار داشتيم اين سفر جلو بيفتد و در نهايت بجاي بيست‌ودومين سفر به شانزدهمين سفر تبديل شد.

به گزارش دریانیوز به نقل از ایسنا "سيدمحمد كريمي"، در حاشيه مراسم كلنگ‌زني مجتمع فرهگني عبادي "هدايت" در تهران، درباره نتايج سفر رييس‌جمهور به استان مازندران اظهار كرد: در حالي كه مشغول آماده كردن پيش‌نويس مصوبات بوديم، اعلام كردند اگر آمادگي داريد سفر انجام شود كه فاصله‌ اطلاع‌رساني تا حضور رييس‌جمهور كمتر از سه روز بود و خوشبختانه اطلاع‌رساني وسيعي صورت گرفت و جمعيتي از مركز استان و شهرهاي نزديك براي استقبال از رييس‌جمهور آمدند كه در طول تاريخ بعد از انقلاب براي استقبال از شخصيت‌هاي كشور در مازندران بي‌سابقه بود.

استاندار مازندران با تاكيد بر اين كه براي اعلام مواضع جديد رييس‌جمهور نسبت به آمريكا نياز به حضور مردمي بود كه خوشبختانه در مازندران اين اتفاق افتاد، افزود: رييس‌جمهور براي تنظيم مصوبات، خود مدافع كار بود و پيش‌نويس مصوبات را به صورت ويژه مي‌ديد و از 239 مصوبه و توافقنامه، 226 مورد در دولت مصوب شد.

وي با تاكيد بر اينكه 13 توافقنامه و مصوبه مربوط به توافق‌هاي بين استانداري و وزرا است كه نيازي به مصوبه دولت ندارد، گفت: اهم مصوبات شامل 23 مصوبه مربوط به وزارت راه و ترابري، 21 مصوبه مربوط به وزارت بهداشت، 19 مصوبه مربوط به وزارت صنايع و معادن، 20 مصوبه مربوط به وزارت جهاد كشاورزي و 20 مصوبه نيز مربوط به وزارت نيرو است.

كريمي با تاكيد بر اين كه براي توسعه مازندران در شش محور استراتژيك راهبردي شامل: منطقه ويژه انرژي، تراكم كشت، شبكه مواصلاتي، گردشگري، صنعت‌ومعدن و مهار آب‌هاي سطحي، يك ارتباط راهبردي تنظيم و تبيين كرده‌ايم، افزود: مصوبات سفر رياست‌جمهوري بر اساس اين شش محور تنظيم شده كه مبناي كار اين شش محور، آمايش سرزمين و سند چشم‌انداز بوده كه از اين به بعد در استانداري اين شش محور را بايد دنبال كرد تا راه توسعه‌ استان هموار شود.

وي با بيان اين كه 95 درصد از مصوبات سفر اول رييس‌جمهور به مازندران، اجرا يا در حال اجرا است، گفت: برخي از مصوبات ماهيت چند ساله دارند و براي مصوبات اول، آخرين اجراي كار تا سال 90 پيش‌بيني شده و مصوبات دور دوم كه قريب به اتفاق يك، دو يا سه ساله هستند، اميدواريم با تخصيص اعتبار سريع‌تر به نتيجه برسد.

استاندار مازندران در ادامه گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه اجراي مصوبات، موضوعي سياسي نيست كه با تغيير رييس‌جمهور متوقف شود، افزود: برخي پروژه‌ها كه در حال حاضر به نتيجه رسيده، متعلق به قبل از انقلاب است و سد "لفور" كه آبگيري‌اش شروع شده، پانزده سال پيش كار احداث آن شروع شده بود.

كريمي با بيان اينكه برخي كارها مربوط به كلاس سياسي دولت‌ها و افراد نيست و كارهاي پروژه‌اي، استراتژيك و راهبردي است، افزود: اين مصوبات الزاما با هر نگاه سياسي بايد ادامه پيدا كنند براي اينكه داراي منطق و استدلال قوي هستند.

استاندار مازندران درباره آخرين تحولات و اقدامات براي احداث آزادراه تهران - شمال نيز اظهار كرد: در سفر اخير رييس‌جمهور به استان دو طرح مهم طراحي شد كه يكي احداث ادامه متروي فرودگاه مهرآباد به استان مازندران است كه طبق گفته رييس جمهور قرار است با سرمايه‌گذار در اين خصوص صحبت شود.

وي كار راهبردي ديگر را، احداث راه‌آهن از شرق به غرب استان مازندران در كنار يك بزرگراه خواند و گفت: اگر اين اتفاق بيفتد از آستارا تا بندر تركمن را شامل مي‌شود و احداث يك بزرگراه در كنار خط راه‌آهن از لحاظ حمل‌ونقل، مسافر، توريست و رهايي مردم مازندران از ترافيك سنگين فعلي، چشم‌انداز زيبايي را به وجود مي‌آورد.

وي با بيان اين كه آزادراه تهران - شمال به چند فاز تقسيم شده كه يك بخش را وزارت راه بر عهده دارد و بخش ديگر به پيمانكار چيني واگذار شده است، افزود: وزير راه انگيزه‌ خوبي براي اجراي اين پروژه دارد و اكنون در حال انجام است. اميدواريم كه سرمايه‌گذار خصوصي بهتري براي فاز دوم پيدا كنيم زيرا با توجه به محدوديت اعتبارات دولتي و اين كه سفرهاي استاني نياز به اعتبار دارد و با اين اعتبار دولتي نمي‌توان انتظار داشت ظرف چند سال آينده آزادراه به نتيجه برسد، راه‌حلش استفاده از سرمايه‌گذار خصوصي داخلي يا خارجي است و هر چه سريع‌تر اين كار اتفاق بيفتد، بهتر است؛ و گرنه اگر شبكه‌ي مواصلاتي جدي نداشته باشيم قطعا دچار مشكل خواهيم شد.

كريمي درباره تلاش عده‌اي براي استان كردن غرب استان مازندران، گفت: استان شدن احتياج به قانون دارد و بايد به تصويب مجلس برسد اما ما نمي‌توانيم جلوي سليقه‌هاي مردم را بگيريم و اساسا بنا نداريم چنين كاري را بكنيم. بالاخره كشور ما كشوري باز و بر اساس اصول و منطق است.

وي با اشاره به برگزاري جلسات و همايش‌هايي در جهت استان شدن غرب استان مازندران، گفت: من به اين افراد توصيه مي‌كنم راه توسعه استان را جدي بگيرند اگر چنانچه به نتيجه نرسيدند راه‌هاي ديگر را در پيش بگيرند. براي بنده رامسر، گلوگاه، سوادكوه، لاريجان و آمل تفاوتي ندارند و در عين حال آن‌ها كار خودشان را مي‌كنند و نمي‌خواهيم به انگيزه‌اي كه براي خدمت به مردم وجود دارد، خدشه وارد شود اما توصيه مي‌كنم به ما كمك كنند نتيجه خواهد داد.

وي تاكيد كرد: رييس‌جمهور در سفر استاني برخي مصوبات را با اولويت غرب استان مازندران مورد تاكيد قرار داده‌اند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده