مطالب منحصر به فرد بنويسيد پست‌هاي دنباله‌دار و سريالي بنويسيد


به گزارش ايسنا، نويسنده وبلاگ "بلاگ‌نوشت"‌ به نشاني http://www.blognevesht.com در ادامه به نقل از وبلاگ Daily Blog Tips آورده است: آيکن بزرگي را براي خوراک وبلاگتان نمايش دهيد. شما بايد هميشه اين موضوع را هميشه به خاطر داشته باشيد که اغلب مردم تنبل‌اند. اگر شما آيکن کوچکي را در وبلاگتان بگنجانيد، ممکن است که خيلي‌ها براي پيدا کردنش با مشکل مواجه شوند. اکثر آنها تنها چند ثانيه براي پيدا کردن آدرس خوراک وبلاگتان وقت صرف مي‌کنند و پس از آن بي‌خيالش مي‌شوند. پس بايد مطمئن شويد که آيکن خوراک وبلاگتان به اندازه کافي بزرگ و در دسترس هست.

از فرم اشتراک ايميلي استفاده کنيد. براي اکثر وبلاگ‌نويسان استفاده از فرم خيلي بهتر از لينک "اشتراک ايميلي" جواب داده است. از آنجايي که کاربران اينترنت در جاهاي مختلف اينگونه فرم‌ها را مي‌بينند و ايميل‌هايشان را در آنها وارد مي‌کنند، براي‌شان آشناتر است. بالاي سايدبار وبلاگ‌تان جاي مناسبي براي قرار دادن فرم اشتراک ايميلي است.

تا جايي که ممکن است مراحل را کوتاه‌تر کنيد. هرقدر مراحل لازم براي کليک کردن تا مشترک وبلاگ شدن کمتر باشد، بهتر است. تا جايي که مي‌توانيد اين مراحل را کوتاه‌تر کنيد.

در وبلاگتان تمرکز داشته باشيد. اگر شما درباره 10 موضوع مختلف در وبلاگتان مي‌نويسيد، متقاعد کردن مردم براي دنبال کردن مداوم شما دشوار خواهد بود. ممکن است آنها مطالب شما درباره تکنولوژي را دوست داشته باشند اما از نوشته‌هايتان درباره نحوه تميز کردن خانه متنفر باشند…! تمرکز داشتن يکي از موثرترين روش‌هاي جذب مشترکان وبلاگي است.

به طور مداوم و مرتب پست‌هاي جديد منتشر کنيد. منظور از مداوم، ارسال چندين پست در هفته يا حتي روز است و منظور از مرتب، دنبال کردن يک طول موج منظم است. اين دو فاکتور موجب مي‌شوند که بازديدکنندگانتان هميشه فعال باشند و همين عامل موجب رغبت آنها براي اشتراک مي‌شود.

زياده روي نکنيد. نوشتن پست زياد در طي هفته يا روز خيلي خوب است. اما محدوديت‌هايي هم براي اين مورد بايد در نظر گرفت. البته وبلاگ‌هايي خبري که بايد مدام به روز شوند از اين قاعده مستثني هستند.

مطالب با ارزش بنويسيد. مردم در صورتي مشترک وبلاگ شما مي‌شوند که مطالب شما برايشان مفيد باشد. فاکتورهاي تعيين‌کننده ارزشمندي مطالب شما با توجه به خوانندگانتان بسيار متفاوت خواهد بود. ممکن است ارزشمندي مطالبتان به خاطر خبرهاي فوري باشد که منتشر مي‌کنيد، يا بررسي‌هاي عميقي که بر روي موضوعات انجام مي‌دهيد، يا مطالب جالب و سرگرم کننده‌اي که مي‌نويسيد. هر چه که هست، به هر حال بايد وجود داشته باشد.

مطالب منحصر به فرد بنويسيد. شايد مطالب شما ارزشمند باشند اما اگر خوانندگان بتوانند آنها را در جاي ديگري هم پيدا کنند، دليلي براي مشترک شدن در وبلاگتان نخواهند داشت.

از اين شاخه به آن شاخه نپريد. اگر وبلاگتان روي موضوع خاصي تمرکز دارد (همانگونه که قبلا به آن اشاره شد) پس مشترکان شما با هدفي مشخص آن را دنبال مي‌کنند. اگر شما موضوعات وبلاگ را تغيير دهيد، اکثر آنها آزرده خاطر خواهند شد. توجه داشته باشيد که نوشتن يک پست بي‌ربط خيلي بدتر از پست ننوشتن است. چراکه پست بد مي‌تواند موجب شود که مشترکان شما، دنبال کردن وبلاگتان را کنار بگذارند.

پست‌هاي مهمان داشته باشيد. نوشته شدن پست توسط وبلاگ‌نويسان ديگر يکي از عوامل بالارفتن ترافيک وبلاگ شماست. اگر نويسنده وبلاگ پربازديدي در وبلاگتان مطلبي منتشر کند، شانس زيادي وجود دارد که بازديدکنندگان و مشترکان آن، به وبلاگ شما هم رغبت پيدا کنند.

در خوراک وبلاگتان متن کامل پست‌ها را ارائه دهيد. اگر هدفتان اين است که تعداد زيادي مشترک خوراکي داشته باشيد، تنها راهش اين است که خوراکتان حاوي متن کامل پست‌هايتان باشد. اگر خوراک وبلاگتان حاوي چکيده مطالب باشد، چنانچه بازديدکنندگان در اولين نگاه آن را کنار نگذارند، به زودي اين کار را خواهند کرد.

خوراک وبلاگتان را با تبليغات شلوغ نکنيد. شايد شلوغ کاري وبلاگ با انواع و اقسام تبليغات موجب رفتن بازديدکنندگان به سمت اشتراک خوراکي شود، اما شلوغ بودن خوراک وبلاگتان با انواع و اقسام تبليغات آنها را به فسخ اشتراک مي‌کشاند. تا جايي که مي‌توانيد خوراک وبلاگتان را تميز و دست نخورده نگه داريد، اين چيزي است که اغلب مشترکان انتظارش را دارند.

خبرهاي جديد و داغ ارائه دهيد. خوراک يکي از بهترين روش‌ها براي در دسترس بودن سايت‌هايي است که خبرهاي جديد و جالب را ارائه مي‌دهند و هميشه به روز هستند. اگر شما خبرهاي تازه و داغ ارائه دهيد و هميشه به روز باشيد، بازديدکنندگان رغبت بيشتري براي مشترک شدن خواهند داشت.

پست‌هاي دنباله‌دار و سريالي بنويسيد. پست‌هاي دنباله دار و سريالي نه تنها موجب بالا رفتن ترافيک سايت مي‌شود که تعداد مشترکان خوراکي را نيز بالا مي‌برد. اگر بازديدکننده اي متوجه شود که شما يک مطلب دنباله دار درباره موضوع موردعلاقه وي نوشته ايد، ترغيب مي‌شود که مشترک خوراک شما شود تا ادامه مطالب را از دست ندهد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده