آمار طلاق در مازندران بيش از استاندارد كشوري

مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در مازندران با اشاره به بحث همسريابي اينترنتي اظهار كرد: نبايد جلوي اين تمدن و تكنولوژي را گرفت و جلوي آن ايستاد؛ بلكه بايد براي آن برنامه‌ريزي كرد تا آسيب آن به جوان نرسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مازندران، عباد اسدي در نشستي خبري به مناسبت هفته ازدواج اظهار كرد: با توجه به مهم بودن امر ازدواج هميشه در بحران، تصميم‌گيري كرديم كه باعث شد از بسياري از خط قرمزها گذشته و از احكام ثانويه ازدواج استفاده كنيم.

وي افزود: اگر10 سال پيش به فكر ازدواج جوانان بوديم، امروز در بحراني‌ترين شرايط قرار نداشتيم.

اسدي با اشاره به محجوب بودن جوانان ايران، اين مسئله را با تحريك‌هاي جامعه در تعارض دانست و گفت: جوانان ايران نمي‌خواهند از خط قرمزها عبور كنند، ولي آيا شرايط براي اين كار مهياست؟

وي خاطرنشان كرد: اگر به ازدواج ، اساسي پرداخته نشود به معضلي جدي تبديل خواهد شد .

اسدي با اشاره به اين مطلب كه 50 درصد از طلاق‌هاي امروز در دوران 1 تا 5 سال اول ازدواج اتفاق مي‌افتد افزود: مسئله فوق نشان مي‌دهد جوانان مهارت كافي در انتخاب و ازدواج ندارند.

وي رشد طلاق در مازندران را بالاتر از ميانگين كشوري عنوان كرد و افزود: 25 ميليون از70 ميليون جمعيت كشور در سنين 15 تا 29 سال قرار دارند كه بيش از يك سوم جمعيت كشور را شامل مي‌شود.

اسدي با بيان ينكه 12 تا 14 ميليون جوان در آستانه ازدواج قرار دارند، گفت:4 ميليون جوان متأخر در ازدواج داريم كه اين آمار براي پسران 35 سال به بالا و دختران بزرگتر از 27 سال است.

وي به يک ميليون جوان مجرد مطلق اشاره كرد و گفت: اين افراد از مرز جواني گذشته‌اند و اصلاً رغبتي به ازدواج ندارند.

مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان با بيان اينكه 41 هزار واقعه ازدواج در سال 86 در كشور رخ داد، اظهار کرد: 99 هزار و 852 واقعه طلاق در سال 86 در كشور اتفاق افتاده كه نشان مي‌دهد 9/11درصد از ازدواج‌ها در کشور به طلاق منجر شده است.

اسدي با تصريح اين مطلب كه از استاندارد ازدواج كشور30 درصد عقب هستيم، افزود : نياز به يک ميليون و 200 هزار ازدواج در سال داريم.

وي با اشاره به جمعيت دوميليون و 924 هزار نفري استان ادامه داد: 996 هزار و 324 جوان در مازندران داريم كه 345 هزار و161 نفر از آنها در آستانه ازدواج هستند.

اسدي ادامه داد: براي هر10 هزار نفر، 13 طلاق در كشور و 14 نفر در مازندران را شاهد هستيم.

وي 9 درصد از ازدواج‌هاي زنان و 7 /11درصد از ازدواج‌هاي مردان را پيش‌رس دانست و گفت: اين آمار مربوط به سنين 10 تا 14 سال در بخش زنان و سنين 10 تا 19 سال براي مردان است.

اسدي سه چهارم ازدواج دختران و پسران را به هنگام و به موقع عنوان و اظهار كرد: اين آمار براي دختران 15 تا 24 سال و پسران 20 تا 29 سال بوده است.

وي از اوقات فراغت، ازدواج، هويت، مشاركت اجتماعي جوانان و سلامت جوانان به عنوان اولويت‌هاي سازمان ملي جوانان مازندران ياد كرد و گفت: متوليان متعددي در امر ازدواج داريم كه متأسفانه هيچ كدام به طور كامل موضوع را به پايان نمي‌برند، بسياري از امور به زمين مي‌افتند چون متولي واقعي وجود ندارد .

اسدي ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پايدار را شعار نگاه كليدي در فرايند ازدواج عنوان كرد و افزود: محجوب بودن جوانان گاهي فرايندي را تعريف مي‌كند كه جوان فكر مي‌كند نبايد طرف مقابل خود را ببيند و انتخاب كند و به جرأت مي‌گويم حضرت فاطمه نيز علي (ع) را انتخاب كرد.

وي با اشاره به پژوهش‌هاي سازمان ملي جوانان در زمينه ازدواج جوانان افزود: تاكنون 12 مانع براي ازدواج جوانان رصد شده كه فقط 3 مانع آن مربوط به اقتصاد ، مسكن و هزينه ازدواج بوده است.

مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان استان يادآور شد: بيش از50 درصد مجردين كشور و ازدواج نكرده‌ها كه در سن ازدواج هستند شاغل هستند كه نشان دهنده تغيير فرهنگ ازدواج است و ربطي به اقتصاد ندارد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده