مشایی: ایرانیان با اينکه غير عرب بوده اند در پايه گذاري اسلام گوي سبقت را از همگان ربوده اند


در زمانه اي که هنوز انسان ها پاي انسان ها قرباني مي شدند و در بسياري از نقاط جهان تمدني وجود نداشته است در ايران هنر جايگاه ويژه اي داشته است.


به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر سایت خبری ایران(INA)، اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مراسم نخستين همايش بين المللي تور گردانان جهان گفت: امروز که مديران و عاملان اصلي بخش گردشگري در اين محفل گردهم آمدند، مصادف است با روز دحوالارض، روزي که زمين براي امکان زندگي انسان وسعت يافت و پهنه آن براي زندگي آماده شد.

وي اظهار داشت: ايران امروز پيام آور دوستي ها و عشق است. نگاه ايران به انسان يک نگاه متعالي است. ايران پرچم دار تمدن و فرهنگ بوده و هست. در تاريخ، ايران با تمدن و پيشرفت و تعالي آميخته است.

ايرانيان در گذشته هاي دور از ملت هاي پايه گذار تمدن بشر بوده اند و در زمانه اي که انسان ها پاي انسان قرباني مي شدند در اين سرزمين هنر جايگاه ويژه اي داشته و در شرايطي که در بسياري از نقاط جهان آشنايي با تمدن وجود نداشته ايرانيان با مدنيت آشنا بوده اند که پنج هزار سال سابقه فلز کاري و سه هزار سال سابقه، سندي بر اين ادعا است.

مشايي افزود: ملت ايران با ظهور اسلام زيباترين تصاوير از اسلام به جهان عرضه کرد، اما امروزه گروهي در دنيا مي کوشند تا تصويري دروغين از اسلام عرضه کنند و خشونت و زشتي را به اسلام نسبت دهند.

اين در حالي است که ايرانيان، منطق، معرفت و محبت را در هم آميخته اند و با اينکه غير عرب بوده اند در پايه گذاري اسلام گوي سبقت را از همگان ربوده اند.

برادران عرب مي دانند انديشمندان ايراني تا چه اندازه بر نقش و اشاعه اسلام تاثير گذار بوده اند.

وي تصريح کرد: انقلاب فرهنگي ايران، انقلاب عشق بود اگر چه دولت ها در سي سال کوشيده اند تا چهره اي نادرست از ايران اشاعه دهند اما امروز ايرانيان مقتدرتر و آگاه تر و با انگيزه اي مضاعف پرچم صلح را برافراشته اند. تاريخ نشان مي دهد ايران هيچ گاه تهاجمي براي توسعه طلبي انجام نداده است. جهان در هنگامه تحولات بزرگ جهان جامعه بشري بايد خود را آماده کند تا بهره گيري از ميراث معنوي انسان ها در گذشته، سازگاري هاي جديدي را طراحي کند که خواسته هاي همه ملت ها در آن در نظر گرفته شود و در زمانه اوج بحران ها و دغدغه هاي اقتصادي و مالي نجات بشر باشد.

وي خاطر نشان کرد: ايران براي تحقق صلح و دوستي جان مي دهد. ايران براي آنکه جهان جان بگيرد، جان مي دهد.

ايران بزرگ، ظرفيت هاي تاريخي، سياحتي و زيارتي فراواني دارد و تجربه هشت سال جنگ تحميلي مي تواند وسيله اي باشد تا جوانمردي و ناجوانمردي را به دنيا بشناساند.

مشايي ابراز اميدواري کرد: اين اجلاس دستاوردهاي بسيار مهمي براي همگان به همراه داشته باشد و خاطرات خوش اين سفر براي شرکت کنندگان از اقصا نقاط جهان هميشه به شيريني ماندگار بماند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده