گزارشی از مناظره جذاب وزیر اقتصاد و یک امام جمعه


وزیر اقتصاد و امور دارایی که به قزوین سفر کرده بود در جریان سخنرانی خود در این استان ، با اعتراض یکی از ائمه جمعه مواجه و این امر موجب مناظره این دو در جریان مراسم شد.

گزارش این نشست بشرح زیر است:

طرح تحول اقتصادي بايد به عنوان يكي از مطالبات ملي و فارغ از نوسانات سياسي و تنوع سليقه‌اي مدنظر قرار گيرد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تابان حسيني، وزير اقتصاد و دارايي با بيان اين مطلب در همايش طرح تحول اقتصادي كه توسط سازمان اقتصاد و دارايي استان و در سالن اجتماعات سازمان تبليغات برگزار شد، اظهار داشت: اين در حالي است كه متاسفانه همكاري و همدلي لازم بين مسوولان و گروه‌هاي خاص جامعه در اين راستا مشاهده نمي‌شود.

وي ادامه داد: رفع مسايلي همچون نرخ تورم، نرخ بيكاري، بهره‌وري پايين اقتصادي، توزيع نامناسب درآمد در بين اقشار مختلف جامعه كه از چند دهه پيش در كشور به وجود آمده و هنوز هم به قوت خود باقي است، مستلزم تغيير نگرش مديران و رسيدن آنها به يك باور و برداشت صحيح و مشترك نسبت به اجراي اين طرح است.

وزير اقتصاد و دارايي اذعان داشت: همدلي مسوولان و پذيرش و مقبوليت مردمي اين طرح لازم و ملزوم يكديگرند و تنها در سايه اين مقبوليت است كه مي‌توان به كاهش تبعات مديريتي و فني اين طرح اميدوار بود.

وي تصريح كرد: اگر ما هنوز فكر مي‌كنيم با كم و زياد كردن ميزان ماليات و عوارض و هزينه‌هاي جانبي دولت مي‌توانيم مشكلاتي نظير نرخ تورم و بيكاري را حل كنيم، سخت در اشتباهيم؛ چرا كه رفع اين مشكلات در گرو تغيير ساختارهاي اقتصادي كشور است.

حسيني در ادامه سخنانش، از اقتصاد عدالت محور و به دور از تبعيض سخن گفت و در حالي تاكيد كرد كه در سند چشم‌انداز كشور قرار است به جايگاهي دست پيدا كنيم كه از نظر علمي و اقتصادي قدرت اول منطقه باشيم و البته تحقق اين امر نيز مستلزم روش شناختي و ايدئولوژي است كه حجت‌الاسلام عادل‌پور، امام جمعه الوند كه در جايگاه مدعوين نشسته بود، از همان جا و در واكنش به سخنان وزير تصريح كرد: «آقاي وزير، اين حرف‌ها دردي از طبقه مستضعف جامعه دوا نمي‌كند، شما چه تدابيري براي اين قشر داريد كه هر روز فقيرتر مي‌شوند، اين برنامه‌ها چه دردي از آنها دوا مي‌كند.»

وزير اقتصاد و دارايي خطاب به حجت‌الاسلام عادل‌پور و با اذعان اين مطلب كه ما در دامان روحانيت پرورش يافته‌ايم، گفت: «شما اگر اجازه دهيد ني شكنم شكر دهم».

وي سپس به تشريح اهداف طرح تحول اقتصادي مبني بر هدفمند كردن يارانه‌ها، ماليات، گمرك، بانكداري، ارزش‌گذاري پول ملي و اصلاح نظام توزيع كالا و خدمات به عنوان 7 محور كليدي اين طرح پرداخت.

حجت‌الاسلام عادل پور در اعتراض مجدد به سخنان وزير تاكيد كرد:«آقاي حسيني اين حرف‌ها كه شما گفتيد پاسخ هيچ يك از مسايلي كه من مطرح كردم نبود، شما به جاي اين طرح‌ها، كار براي جوانان ايجاد كنيد تا بروند كار كنند و نان دربياورند، نه اين كه به نام آنها طرح را اجرا كنيد، اما از مزاياي طرح همان قشر ثروتمند و غني برخوردار شوند.»

حجت‌الاسلام عادل پور در حالي كه حسيني، وزير اقتصاد و دارايي با سخنانش قصد جلب ديدگاه و تمكين به سكوت وي را داشت، با همان لحن ساده و بي‌طرفانه، از مردم و مطالبات آنها سخن گفت و ادامه داد:«نقش دولت براي رفع مشكلات مردم چيست، با اين طرح‌ها كه اجرا مي‌شود دردي از درد مردم دوا نمي‌شود و فقر در جامعه بيداد مي‌كند و فحش آن را من روحاني مي‌خورم، من مي‌گويم مشكل جامعه را حل كنيد.»

حسيني خطاب به عادل‌پور و با بيان اين مطلب كه «حاج آقا! منبري و پا منبري را رعايت كنيد»، و در حالي كه عادل‌پور مي‌گفت: «اينجا منبر نيست، جلسه پرسش و پاسخ است و من حق دارم نظرم را آزاد مطرح كنم.» به اين مناظره پايان داد و به تشريح بخش‌ها و اهداف ديگر طرح تحول اقتصادي پرداخت.

گفتني است؛ بلافاصله پس از پايان سخنان وزير اقتصاد و دارايي و در حالي كه هنوز برنامه پايان نيافته بود، مدعوين سالن را ترك كردند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده