قلعه نویی پیدا روبه روی دایی پنهان


مهم ترین بازی امروز فوتبال ایران کدام بازی است؟ بازی استقلال و سایپا در استادیوم آزادی تهران یا بازی ملوان انزلی و ذوب آهن اصفهان در انزلی؟خب طبیعی است که پاسخ این سوال بازی استقلال- سایپا باشد، بازی ای که تعداد تماشاگرانش و تعداد بینندگان تلویزیونی آن بیشتر از بازی های دیگر است و حساسیت های زیادی هم دارد و حاشیه های آن هم در نوع خودش جذاب است اما این نکته را در ذهن داشته باشید که بازی انزلی و تکلیف صدرنشین لیگ را مشخص می کند و شاید حتی قهرمان نیم فصل لیگ برتر را هم مشخص کند و برای همین نباید ارزش و حساسیت های آن را نادیده گرفت.
استقلال- سایپا بازی مهمی است چراکه استقلال برای رسیدن به صدر جدول تلاش می کند و سایپا برای فرار از پایین جدول. اما مهم ترین حاشیه این بازی این است که این بازی نوعی رودررویی پنهانی امیر قلعه نویی و علی دایی است. مربی سابق و فعلی تیم ملی که رابطه حسنه ای ندارند، حالا علی دایی به طور رسمی در سایپا سمتی ندارد اما شایع است که او سرمربی پشت پرده این تیم است و اوست که تیم را ارنج می کند و حتی این خبر جالب منتشر شده که دایی سفر حج خودش را به خاطر این بازی 48 ساعت
به تاخیر انداخته است.
شاید این بازی برای علی دایی برد- برد باشد چراکه اگر سایپا در این بازی نتیجه نگیرد علی دایی هرگونه تاثیر در این شکست را رد خواهد کرد اما اگر سایپا نتیجه بگیرد او می تواند حداقل در مجامع فوتبالی ادعا کند که قلعه نویی را شکست داده است.
پیش از این بازی امیر قلعه نویی سعی نکرده برای تیم حریف و مربیان پیدا و پنهان آن رجز بخواند اما دستیار او امیر طیری این کار را انجام داده. طیری می گوید که «قلعه نویی سایپا را با علی دایی هم برده است» و مشخص می کند که استقلالی ها در این بازی فقط و فقط به برد فکر می کنند. کادر فنی آبی ها پس از متوقف شدن در خانه مقابل فولاد خوزستان مورد انتقاد قرار گرفته و می داند یک توقف دیگر وضعیت آنها را بحرانی خواهد کرد و رابطه نه چندان حسنه کادر فنی با کادر مدیریتی باشگاه این حساسیت ها را بیشتر کرده است. در واقع استراتژی آبی ها برای این بازی، برد به هر قیمت و شیوه است. رضا فروزانی سرمربی سایپا در مورد این وضعیت می گوید: «استقلال فقط به دنبال کسب سه امتیاز است و این کار مرا مشکل می کند. استقلال بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد و تماشاگران این تیم هم توقع برد دارند، اما ما هم انگیزه های زیادی برای این بازی داریم و خوشبختانه تیم ما شرایط با ثبات تری را در لیگ پیدا کرده و از انتهای جدول فاصله گرفته است و بی تردید جایگاه تیم ما بالاتر از رده سیزدهمی است که در آن قرار گرفته است.»
اما بازی انزلی هم بسیار حساس است. ملوانی ها در خانه همیشه تیمی قدرتمند بوده اند و در همین فصل سرخابی های پایتخت را متوقف کرده اند اما ذوب آهن هم برای تثبیت صدرنشینی و جشن قهرمانی گرفتن در نیم فصل به پیروزی در این بازی امیدوار است. منصور ابراهیم زاده سرمربی موفق ذوب آهن در مورد این بازی می گوید: «ما سعی می کنیم جایگاه صدر جدولی خودمان را از دست ندهیم و امیدواریم با کسب هر سه امتیاز این بازی جایگاه خودمان را تثبیت کنیم. خوشحالم که قرار است در مقابل تیمی بازی کنیم که همیشه با استفاده از مربی باتجربه خود فوتبال خوبی را بازی می کند و همیشه هم مورد حمایت تماشاگرانش است. ما می دانیم به خاطر جایگاه ذوب آهن در جدول، تماشاگران زیادی برای تماشای بازی خواهند آمد لذا سعی کردیم بازیکنان را از قبل با چنین جوی آشنا کنیم و همچنین تمهیدات لازم برای بازی در زمینی که کیفیت بالایی ندارد را بیندیشیم.»
برنامه بازی های امروز این گونه است (نام تیم های میزبان اول آمده است): پیام خراسان - مقاومت سپاسی شیراز، برق شیراز- داماش گیلان، ملوان انزلی- ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه سپاهان -ابومسلم خراسان، مس کرمان- صبای قم، سایپا کرج- استقلال تهران.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده