باغ سی هکتاری رامسر در دومین همایش سرمایه گذاری

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شش اثر تاریخی و فرهنگی مازندران امروز در دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری کشور در برج میلاد تهران عرضه می شود.
مهدی ایزدی افزود: این شش اثر شامل باغ سی هکتاری رامسر، خانه نیما یوشیج در بلده نور، مسجد و حمام فرح آباد و خانه فاضلی ساری و عباس آباد بهشهر را شامل می شود.
وی گفت: در مجموع 33 اثر تاریخی و فرهنگی مازندران به صندوق احیاء و بهره برداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت سرمایه گذاری به بخش خصوصی معرفی شده است که در این لیست گزینه های مختلفی از خانه قدیمی گرفته تا پلها، کاروانسراها و قلعه های این استان قابل مشاهده است.
ایزدی یادآور شد: بقعه های متبرکه در سطح مازندران پراکنده شده است که امامزاده عباس یحیی، عباس و گنبد فخرالدین ساری از جمله معروف ترین بقعه هایی است که از ارزشهای گردشگری برخوردار هستند.
معاون میراث فرهنگی افزود: برج رسکت در بخش دودانگه ساری و برج لاجیم در روستای سوادکوه از دیگر جاذبه های تاریخی است که به دلیل قرارگیری در چشم اندازی روستایی با آب و هوایی ییلاقی از دیگر فرصت سرمایه گذاری است که می تواند برای طبیعت گردان قابل توجه باشد.
این مقام مسئول گفت: تنها وظیفه سازمان حفظ ، حراست و مرمت ازاین آثار نیست بلکه بهره برداری اصولی از این یادگارهای کهن و رونق اقتصادی منطقه از دیگر اهدافی است که سازمان به آن می اندیشد.
دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری از امروز 18 آبات ماه به مدت دو روز در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.
خبرگزاری مهر

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده