مشکلات تولید کنندگان مسکن در تنكابن مورد بررسی قرار گرفت

در نشستی با حضورریاست و اعضاء محترم شورای شهر و شهردار تنکابن در دفتر کار شهردار و حضور مهندسین ،کارشناسان وشانزده نفر از انبوه سازان ساختمانی شهرستان تنکابن در دفتر شهردار مسایل و مشکلات موجود در بخش تولید ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه ریاست شورای اسلامی حاج اسحاق شریعتی ضمن عرض خیر مقدم گفت: تا زمانی که تقاضا برای خرید مسکن وجود دارد باید بصورت منطقی عرضه نیز وجود داشته باشد تا نیاز بازار فراهم گردد . شریعتی از انبوه سازان و مهندسین فعال در بخش ساخت و ساز در خواست کرد تا با تعامل هرچه بیشتر با مجموعه سازمانهای متولی این امر علی الخصوص شهرداری ، سعی کنند تا زمینه همکاری هر چه بیشتر فراهم گردد. و ی خاطر نشان ساخت که جلسه باید در اختیار انبوه سازان باشد و بایستی ما در خصوص راهکار های ارائه شده از سوی آقایان رفع مشکل نمائیم.

در ادامه مهندس کبیری شهردار ضمن خیر مقدم به مهمترین اهداف این نشست اشاره داشته و افزود : با توجه به اینکه توسعه فضاهای مسکونی و تجاری یکی از اولویت های کاری در شهرداری ها بیان شده است لذا باید شرایطی فراهم گردد تا دست اندرکاران امر تولید ساختمان به سهولت بتوانند پاسخ گوی نیاز متقاضیان باشند در این راستا با همکاری شورای محترم اسلامی شهر تنکابن علی الخصوص ریاست شورا حاج اسحاق شریعتی ،مهندس نیکفرجام و مهندس باقری زاده ،ناصر حیدری و حاج تقی پزشکی که در این نشست حضور ندارند اقدام به برگزاری این جلسه کرده و امیدواریم تا پس از رایزنی های لازم به نتایج و مصوبات خوبی برسیم.

سپس مهندس نیک فرجام از اعضای شورای اسلامی شهر طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه شرایط ساخت و ساز بدلایل گوناگونی که تقریبا در کل کشور حاکم می باشد با رکود مواجه گردیده است.گفت: باید در چنین فضایی مجموعه سازمانهای متولی امر ساخت و ساز منجمله شهرداری ، نظام مهندسی و کانون مهندسین همراه با پیمانکاران و انبوه سازان مسکن دست به دست هم داده و در جلسات مکرر به حل برخی از موانع پرداخته تا شرایط نسبتا مناسبی در حوزه شهرستان فراهم گردد.

وی افزود: همه میدانند که مشکلات وجود دارد . برخی از مشکلات به سازمانهای متولی بر میگردد و برخی از آن ها به دست اندرکاران و انبوه سازان . لذا برای حل این مشکلات طرفین باید بر سر راهکارهای منطقی به تفاهم برسند و تعامل داشته باشند.

در ادامه این نشست ،تنی چند از انبوه سازان در مورد مشکلات موجود در بخش ساختمان سخن گفتند. عمده مشکلاتی که از سوی دست اندرکاران تولید ساختمان بیان گردید عبارتند از : طولانی بودن زمان مجوز از کمیسیون ماده 5، کاهش میزان دیون متقاضیان انبوه ساز ، بازنگری در قوانین شهرداری در مورد مشکل پارکینگ برای ساختمانها ، امکان برخورداری از تعرفه مجزا در بخش تراکم با شرایط ویژه ، انتخاب مهندسین ناظر توسط انبوه ساز ، اعطای تسهیلات ویژه برای آن دسته از انبوه سازانی که در مدت زمان معین نسبت به اتمام پروژه و تسویه حساب با شهرداری اقدام می کنند. ایجاد شرایط مطلوب برای پرداخت اقساطی دیون به شهرداری ،ایجاد تسهیلات لازم به جهت احداث بنا در طبقات مرتفع.

همکاری بیشتر واحد ساختمانی شهرداری در تسریع زمان توقف پرونده و کوتاه شدن زمان بازدید و گزارش مسئولان دوایر ،

در ادامه جلسه و پس از استماع سخنان تنی چند از انبوه سازان ، مهندس کبیری شهردار تنکابن ضمن تقدیر و تشکر از حاضران گفت: جلساتی که برگزار میگردد باید منتج به نتیجه گردد و نتیجه زمانی حاصل میگردد که مباحث مطرح شده از منظر کارشناسی مورد تائید بوده تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی افزود: زمانی ما با موفقیت روبرو خواهیم بود که خواسته های خود را مطابق با قوانین مطرح ساخته و نکته دیگر آن که در یک نشست این انتظار را نداشته باشیم تا تمام خواسته هایمان بمورد اجرا گذارده شود .

کبیری خاطر نشان ساخت که بحث ساخت و ساز مقوله ساده و پیش پا افتاده نبوده و نقطه نظراتی که در این نشست ها تحت عنوان مصوبات مطرح میگردد توسط فرمانداری باید تائید گردد .

شهردار تنکابن همچنین تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که انبوه سازان در تنکابن آنها را مطرح می کنند فقط مختص به این شهرستان نیست بلکه در تمام شهرها این مشکلات وجود دارد و در سراسر کشور انبوه سازان و سازندگان مسکن مسائلی را در سر راه فعالیتشان دارند بنابر این نیاز است تا در برخی از موارد ، سازمانهای متولی در سطح کلان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی در خصوص مشکلات بلند مرتبه سازی نیز گفت: اگر تعریف درستی از پارکینگ ها ارائه بدهیم در ارتفاع سازه های ساختمانی با مشکلی مواجه نخواهیم شد و در این زمینه تمام سعی و تلاش استانداری نیز بر این است که نسبت به بلند مرتبه سازی فرهنگ سازی های لازم انجام شود.

کبیری همچنین با اشاره به این که در دوره فعالیتش در شهرداری تنکابن کارهای عمرانی متعددی انجام گرفته است گفت:درآمد زایی در هر منطقه و شهری مستلزم انجام کارهای عمرانی است که صورت می پذیرد و به جرات می توان گفت که این درآمد ها حاصل تلاش و زحمات انبوه سازان است.

درادامه این نشست با توجه به نظرات و راهکارهای ارائه شده از سوی انبوه سازان و سازندگان مسکن ،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تنکابن توافقاتی صورت پذیرفت

*-مقرر گردید انبوه سازان یک نفر را بعنوان مشاور ( نیروی فنی مهندسی) با هزینه اعضای فوق الذکر در اختیار شهرداری قرار داده تا کلیه کارهای انبوه سازان را از لحاظ فنی ، طرح تفضیلی و صدور پروانه را در اختیار گیرند و رایزنی های لازمه را با دوایر مختلف شهرداری با دید مثبت شهرداری و شورای محترم انجام دهد که راهکار اجرایی آن با حضور نماینده شهرداری ، شورا و انبوه سازان تعیین می گردد.

*- ساعت 8 تا 10 صبح روز چهارشنبه به عنوان ساعات ملاقات حضوری انبوه سازان با شهردار تعیین شد.

*-با هماهنگی شهرداری و نماینده انبوه سازان، راهکار صدور پروانه با ارائه نقشه های اولیه معماری تهیه و اجرا شود.

*- آقای یزدان صمیمی به عنوان نماینده انبوه ساز و آقای عبدالله محسن سلطانی به عنوان نماینده سازندگان جهت پیگیری مصوبه فوق تعیین گردید.

در پایان شرکت کنندگان در جلسه متشکل از :دکتر شیرزادی ، امیر مهری ، عبدالله منور عسگری ، مهندس خسرو جلیلی ، رضا غیاثی یزدان صمیمی ، شاهین طلوعی ، مسعود تمیمی ، یونس زارع ، عباس یغمایی ، حسن منتظری ، مهندس فرهاد مغربی ، حسین حامدی منوچهر الماسی ، شهرام فرهادی، عبدالرضا ترابی نژاد ، مهندس محسن سلطانی ، محمد بشیری ، مسیب الماسی از مهندس کبیری شهردار پرتلاش و همچنین ریاست و اعضای شورای محترم شهر تنکابن به جهت اهتمام به حل مشکلات انبوه سازان تقدیر و تشتنکابن / مهران /روزنامه بشیر کر نمودند.
سايت شهرداري تنكابن

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده