سومين همايش «نگاهي نو به اشعار محلي» برگزار شد + عکس

خبرگزاري فارس: سومين همايش «نگاهي نو به اشعار محلي» با حضور شاعران سطح استان و اقشار مختلف جامعه در سالن ارشاد شهرستان رامسر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رامسر ظهر امروز در اين همايش گفت: اگر امام نبود امروز ما نيز نبوده‌ايم، ما هرچه داريم از انديشه‌ها و تفكرات قالب امام راحل است و بايد تلاش كنيم از آن انديشه‌هاي ناب به‌ عنوان الگو استفاده كنيم.
حجت‌الاسلام اصغر كلارستاقي‌نژاد ادامه داد: ولادت حضرت فاطمه (س) را در پيش داريم كه خدمت همه بانوان تبريك عرض مي‌كنم و بايد بانوان تلاش كنند فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دهند، واقعاً جاي تقدير دارد كه شاعران شرق گيلان و غرب مازندران در اين مجلس حضور يافته‌اند تا براي احياي شعر محلي چاره‌انديشي كنند.
كلارستاقي‌نژاد گفت: اين سومين همايش اشعار محلي است كه برگزار مي‌شود و در تلاش هستيم كه اين همايش اشعار محلي را ملي كنيم و موافقت اوليه آن از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد دريافت شده است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي چالوس گفت: اگر ملتي برداشته‌هاي خود را باور داشته باشد، آن ملت موفق و پايدار است.
وي گفت: گاهي آگاهانه يا ناآگاهانه داشته‌هاي خود را فراموش مي‌كنيم كه اين باعث مي‌شود ضربه بخوريم و ما بايد داشته‌هاي خود را باور كنيم و اجازه ندهيم فرهنگ بيگانه وارد فرهنگ ما شود.
گفتني است 27 اثر به دبيرخانه همايش نگاهي نو به اشعار محلي ارسال شده است.
نفراتي چون عبدالرضا عباس‌پور از عباس‌آباد، تورج پناهي‌نيا از چالوس، سهراب ثابت‌قدم از رامسر ( به‌ياد مرحوم ثابت‌قدم از شاعران رامسر)، رضا طاهرنياي لنگرود، سيدمحمد‌تقي حسين‌ اشرفي از رامسر، قاسم شهبازي از چابكسر، محمدجواد مهدي از رودسر، فرامرز مهدي‌پور از رامسر، احمد اسفندياري از رامسر، سيد اسماعيل ميرخاتمي از رامسر، سيد كمال حسي‌زاده از عباس‌آباد، حسين مرتضي‌زاده از رامسر، جعفر ذبيحي از رامسر و عليرضا يوسفي از لنگرود به عنوان برگزيده اين همايش انتخاب شدند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده