بلاتكليفي ساخت نخستين هتل 7 ستاره ايران- ضرب‌الأجل تا 2 روز ديگر پايان مي‌يابد

كلنگ نخستين هتل 7 ستاره كشور 3 سال پيش توسط رحيم مشايي در رامسر به زمين زده شد آسمان‌خراشي كه قرار بود در 60 طبقه، 240 متر ارتفاع و 200 هزار متر زيربنا ساخته شود اما تا به امروز اين پروژه هيچ‌گونه پيشرفتي نداشته است.
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ارديبهشت سال 1386 اسفنديار رحيم مشايي،‌ رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي كلنگ نخستين هتل 7 ستاره كشور را درروستاي سفيد تمشك شهرستان رامسر به زمين زد.

عموم پروژه‌هاي هتل‌سازي در كشور معمولاً‌دوره ساخت 5 ساله‌اي را پشت سر مي‌گذارند كه مشايي نيز زمان اتمام اين پروژه را 5 سال پس از زمان كلنگ‌زني اعلام كرد و تا به امروز كه بيش از 3 سال از زمان مراسم كلنگ‌زني اين پروژه مي‌گذرد اين پروژه هيچ‌گونه پيشرفتي نداشته است.

تعيين ضرب‌الأجل براي تعيين تكليف هتل 7 ستاره توسط استانداري
--------------------------------------------------------------------------------

سيد علي‌اكبر طاهايي، استاندار مازندران درباره آخرين وضعيت پيشرفت پروژه احداث هتل 7 ستاره "سماموس " در رامسر به خبرنگار فارس مي‌گويد: استانداري مازندران اين موضوع را در دست پيگيري دارد و در همين راستا ضرب‌الأجلي را براي سرمايه‌دار ايراني مقيم خارج از كشور اين پروژه لحاظ كرده است و سرمايه‌دار پروژه تا پايان خرداد امسال مهلت دارد تا مشخص كند كه اين پروژه را تا چه زماني تحويل خواهد داد و از سوي ديگر اگر تمايلي به سرمايه‌گذاري در اين پروژه ندارد هر چه زودتر اعلام كند تا سرمايه‌گذار ديگري جايگزين شود.

وي بخشي از تأخير در پروژه را به علت تأمين مصالح و مواد ويژه، طبيعي مي‌داند و علت آن را تجربه تازه ايران در احداث هتل 7 ستاره عنوان مي‌كند.

استاندار مازندران مي‌گويد: با پايان زمان ضرب‌الأجل، جلسه‌اي را در رامسر برگزار خواهيم كرد تا نسبت به تعيين تكليف اين پروژه تصميم‌‌گيري نهايي كنيم.

به گفته طاهايي به جز پروژه هتل 7 ستاره رامسر بيش از يك‌هزار و 300 ميليارد تومان مجوز طرح‌هاي اقامتي گردشگري در استان مازندران صادر شده است.

مشايي: اختلاف "منابع طبيعي " و "بخش خصوصي " روند پيشرفت پروژه را كند كرد
--------------------------------------------------------------------------------------------------

اسفنديار رحيم‌مشايي در خصوص روند پيشرفت ساخت نخستين هتل 7 ستاره ايران به خبرنگار فارس مي‌گويد: كار حفاري و عمليات ساخت هتل 60 طبقه رامسر در حال اجراست و هيچ‌گاه متوقف نشده است. اختلافي ميان سازمان منابع طبيعي و بخش خصوصي پيش آمده بود كه قدري روند كار را كند كرده بود اما هيچ‌وقت پروژه متوقف نشده بود.

به گفته مشايي علت اين اختلاف هم، يك قطعه زمين در حاشيه منطقه ساخت هتل بود كه با واگذاري زمين ديگري توسط سازمان جنگل‌ها، مشكل حل شد.


وعده‌هاي ساخت آكواريوم 8 طبقه، باند هلي‌كوپتر و... در هتل "سماموس "
-----------------------------------------------------------------------------------------

نام هتل 7 ستاره "سماموس " از نام بلندترين كوه منطقه رامسر با ارتفاعي بيش از 3600 متر الهام گرفته شده است كه در تمام فصول سال پوشيده از برف است و در امتداد دريا بر شهرهاي رودسر, كلاچاي, چابكسر و رامسر اشراف دارد.

محمود طالبي،‌ مدير مجموعه هتل‌هاي زنجيره‌اي سماموس زماني كه كلنگ اين هتل 7 ستاره را بر زمين مي زند وعده ساخت اين هتل را در 7 سال مي‌دهد كه شامل 2 برج است و برج اصلي آن هزار واحد اقامتي را شامل خواهد شد.

وي ادامه مي‌دهد: اين هتل شامل دهكده گردشگري، پاركينگ طبقاتي در 10 طبقه كه هر طبقه آن گنجايش 100 ماشين را دارد و امكانات ارتباطي از طريق فيبرنوري است. 12 سالن همايش خواهد داشت كه مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAT هليكوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداري شده است.

سرمايه‌دار اين پروژه با اشاره به اين مطلب كه معماري اين هتل برگرفته از عناصر معماري اسلامي، ايراني از جمله زيگورات‌هاي چغازنبيل و شوش است و در طراحي گنبد آن نيز از مساجد اسلامي الگوبرداري شده است، مي‌گويد: از مهمترين ويژگي‌هاي اين هتل آكواريوم 8 طبقه است كه از طبقه همكف تا هشتم هتل، آكواريومي از آبزيان درياي خزر تعبيه خواهد شد كه از آب دريا تغذيه مي‌كنند.

وي هزينه بهره‌برداري كامل اين هتل را 100 ميليارد تومان عنوان كرده است.

هتل‌هاي 7 ستاره بي‌سرانجام در ايران
-------------------------------------------------

در حالي‌كه در كل كشورهاي دنيا كمتر از تعداد انگشتان دست، هتل 7 ستاره وجود دارد در كشور ايران كلنگ‌هاي بسياري به نام هتل 7 ستاره به زمين زده شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به هتل 7 ستاره سماموس در رامسر، هتل 7 ستاره اسپيناس در منطقه سعادت‌آباد تهران، هتل 7 ستاره در كنار هتل قو و هتل 7 ستاره كوروش در كيش اشاره كرد. در حالي‌كه اگر هر كدام از اين پروژه‌ها با ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد بودن هتل‌هاي 7 ستاره به بهر‌ه‌برداري برسند انقلاب بزرگي در صنعت گردشگري ايران به حساب خواهد آمد. منبع: فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده