ايجاد 1300 شغل در رامسر

به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، محمد رمضاني صبح امروز در كارگروه بررسي طرح‌هاي زودبازده كه با حضور دو مدير كل اداره كار و امور اجتماعي و اداره تعاون استان مازندران به رياست فرماندار رامسر برگزار شد، افزود: دولت در تدوين برنامه سند توسعه به بحث اشتغال توجه ويژه‌اي دارد و ما بايد تلاش كنيم تا در راستاي برنامه‌هاي تدوين شده دولت فرصت‌هاي شغلي را پيدا كرده و در راستاي كاهش نرخ بيكاري با استفاده از ظرفيت‌هاي شهرستان گام برداريم.
وي اظهار داشت: در سال 89 پيش بيني شده است كه در استان مازندران 33 هزار شغل ايجاد شود كه 62/3 درصد از مجموع تعهدات استان به رامسر اختصاص يافته است كه يك هزار و 316شغل است.
رمضاني در ادامه به مبلغ اعتبارات بهره‌برداري شده در بنگاه‌هاي اقتصادي اشاره كرد و ادامه داد: مبلغ اعتبارات بهره برداري شده در بنگاه‌هاي اقتصادي در قالب 273 طرح با اعتباري بالغ بر 124 ميليارد ريال بوده كه براي 507 نفر اشتغال‌زايي كرده است.
وي سرفصل‌هاي اين بنگاه‌هاي اقتصادي را تشريح كرد و بيان داشت: در بخش خدمات 222 طرح، در بخش كشاورزي 32 طرح، در بخش صنعت 18 طرح و در بخش مسكن يك طرح اشتغالزايي اجرا شده داشته‌ايم.
رئيس كار و امور اجتماعي رامسر تعداد طرح‌هاي برخوردار از يارانه را تا پايان خرداد ماه سال جاري 74 طرح عنوان كرد و تصريح كرد: مبلغ يارانه تخصيصي براي اين طرح‌ها يك ميليارد و 79 ميليون ريال بوده است.
رمضاني در ادامه به كاهش سه درصدي نرخ بيكاري شهرستان در دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: ما با استفاده از اهرم‌هاي مختلف و براي كاهش نرخ بيكاري تلاش كرده‌ايم كه از آن جمله پيگيري تعهدات اشتغالزايي بنگاههاي اقتصادي با اجراي 507 شغل و همچنين برخوردار كردن كارفرمايان از مزاياي ماده 103 قانون برنامه توسعه چهارم اقتصادي دولت به منظور تثبيت اشتغال و معافيت سهم 20 درصدي حق بيمه كارفرمايان كه 600 شغل در اين سرفصل بوده است و در مجموع يك هزار و 107 شغل در طي دو سال گذشته در شهرستان ايجاد شده است كه كاهش سه درصدي نرخ بيكاري را در شهرستان شاهد بوديم.
عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار رامسر و رئيس كارگروه اشتغال نيز طي سخناني اشتغال را يكي از دغدغه‌هاي مهم هر دولتي دانست و گفت: شهرستان ما از مدينه فاضله ذهن ما فاصله زيادي دارد ولي اين بدان معنا نيست كه كاري انجام نشده است.
صفرنژاد گفت: كارهاي بسيار بزرگي در شهرستان رامسر انجام شده است ولي باز هم به دليل وجود كوه، دريا و جنگل محدوديت‌هايي براي توسعه صنعت داشته‌ايم كه اين خود سهم بالايي در بالابودن نرخ بيكاري شهرستان داشته است.
صفرنژاد اظهار اميدواري كرد؛ در دولت خدمتگزار اين موانع برطرف شده و به زودي شاهد جهش‌هاي بزرگي در شهرستان هستيم كه از جمله اين پروژه‌هاي مهم، فرودگاه بين المللي رامسر، شهرك صنعتي و شهرك دامپروري است كه اشتغالزايي بالايي دارند.
منبع:فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده