مبارزه با مواد مخدر نيازمند فرهنگ‌سازي عمومي است

فرمانده انتظامي رامسر مبارزه با مواد مخدر را نيازمند فرهنگ‌سازي عمومي و عزم ملي عنوان كرد.به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، نصرت الله اماني صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بايد همه مردم با نيروي انتظامي نهايت همكاري را داشته باشند.
وي اظهار داشت: پيشگيري نيازمند اقدامات زيربنايي است و در چند مرحله بايد انجام گيرد.
اماني ادامه داد: نخستين گام براي مبارزه وسيع‌تر از بين بردن فقر، كاهش دادن طبقات اجتماعي، جلوگيري از توزع ناعادلانه ثروت، جلوگيري از تجميع جمعيت در محل‌هاي فقيرنشين و ايجاد مراكز مشاوره براي راهنمايي جوانان و نوجوانان در سطح گسترده است.
وي خاطرنشان كرد: اقداماتي كه بايد خانواده‌ها انجام دهند لزوم مشاوره آنها و آموزش براي جلوگيري از نزاع خانوادگي و پديده شوم طلاق، آموزش به خانواده‌ها براي رسيدگي به وضعيت روحي فرزندان و آموزش سجاياي نيك اخلاقي به نوجوانان و جوانان توسط والدين و علاقمند سازي فرزندان به مطالعه است.
فرمانده انتظامي رامسر همچنين سومين راه پيشگيري از مواد مخدر را آموزش همراه با پرورش دانست و تصريح كرد: آموزش كودكان و نوجوانان بايد مبني بر اين باشد كه منافع اجتماع را بر منافع خود ترجيح دهند.
وي همچنين اقدامات رسانه‌هاي گروهي در ارائه برنامه‌هاي متنوع تلويزيوني، انتشار مقالات ارزنده در مطبوعات براي آموزش خانواده‌ها، معرفي افراد ضربه خورده از مواد براي عبرت گرفتن ديگران را از ديگر اقدامات پيشگيرانه عنوان كرد.
اين مسئول گفت: اقداماتي درباره اوقات فراغت، آشنا كردن كودكان و نوجوانان با ايام فراغت و استفاده صحيح از آن، برگزاري اردوهاي يكروزه براي آشنايي آنها با فرهنگ و مليت، ايجاد مراكز فني و حرفه‌اي و مراكز ورزشي نيز اقداماتي در اين راستا است.
اماني در پايان نظارت والدين بر شركت فرزندانشان در محافل دوستانه، تقويت ارتباط والدين با فرزندان، تقويت اعتماد به نفس، غافل نشدن از مشكلات فرزندان از قبيل بيكاري و مشكلات روحي و رعايت عدالت در رفتار با فرزندان را از نكات اساسي براي توصيه به خانواده‌ها عنوان كرد.
منبع:فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده