امضاي موافقتنامه خواهر خواندگي ميان شهرداري شهر رامسر

در سفر هيئتي برياست مهندس طاهائي استاندار مازندان ، آقاي مرادي شهردار رامسر و دكتر چاوش ثاني رئيس شوراي شهر رامسر به دوحه موافقتنامه خواهر خواندگي بين شهرهاي وكره قطر و رامسر ميان شهرداري شهر الوكره قطر و شهرداري شهرستان رامسر در مراسمي به امضاء رسيد.

اين موافقتنامه بدنبال ديدار و گفتگوي هيئت ايراني با شيخ عبدالرحمن بن خليفه بن عبدالعزيز آل ثاني وزير شهرداري و برنامه ريزي عمراني دولت قطر و با حضور عبدالله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران به امضاي آقاي مرادي شهردار رامسر و آقاي حمدان خليفه بوشرباك شهردار شهر وكره قطر رسيد.

در اين موافقتنامه كه در ده بند تنظيم شده تاكيد شده است كه با توجه به روابط دوستانه بين دو كشور بر اساس مباني فرهنگي مشترك و پيوندهاي همكاري و برادرانه و اعتقاد به اهميت نقش شهرهاي رامسر و وكره در تقويت روابط برادرانه و دوستانه بين دو كشور و با اعتقاد به مباني سازمان ملل متحد در راستاي تشويق برادري ميان شهرهاي كشورهاي عضو اين سازمان و تمايل طرفين در تقويت روابط دوستي و همكاري در تمامي زمينه ها ، طرفين توافق نمودند تا اطلاعات و تجارب خود در زمينه هاي گوناگون خدماتي در شهرستان به ساكنان خود را در زمينه هاي مختلف مبادله كنند. بر اساس اين موافقتنامه اين زمينه ها شامل همكاري در زمينه كنترل و نظارت بر ساختمانها و صدور مجوزهاي ساخت و ساز و بازرگاني ، همكاري در زمينه انواع مختلف تابلوهاي تبليغاتي، ‍گسترش برنامه هاي مشترك ميان دو شهرستان جهت تبادل تجارب و آموزش در زمينه هاي ساخت و ساز ، نظافت، آگاهي دادن و بازيافت زباله، همكاري در زمينه خصوصي سازي و خدمات ارائه شده در دو شهرستان، تبادل ديدارهاي ميداني به منظور آگاهي از جديدترين دستاوردهاي علمي و برنامه هاي آموزشي تخصصي در زمينه شهرداري، بهره گيري از تجارب دو شهر در زمينه هاي درخت كاري، چمن كاري و زيباسازي شهري و همكاري در زمينه هاي كنترل و برنامه هاي فرهنگي بهداشتي مي باشد.

همچنين بر اساس اين موافقتنامه طرفين بر ضرورت توسعه تبادل ديدارهاي مسئولين دو شهرستان و مبادله اطلاعات و برنامه هاي آموزشي، هماهنگي و همكاري طرفين در نشستها و همايشهاي بين المللي و منطقه اي در ارتباط با امور شهري و آشنايي متقابل با برنامه ريزي و خدمات زيربنايي و امور شهرداري تاكيد كردند.

پيش از امضاي اين موافقتنامه استاندار مازندان و شهردار و رئيس شوراي شهر رامسر در ديدار با وزير شهرداري و برنامه ريزي عمراني قطر در خصوص زمينه هاي توسعه و گسترش همكاري بين دو كشور بويژه بين استان مازندران و شهرستان رامسر گفتگو و تبادل نظر كردند. وزير شهرداري و برنامه ريزي عمراني قطر در اين ديدار با اشاره به روند خوب و سريع توسعه همه جانبه روابط بين دو كشور اظهار داشت : مقامات عالي دو كشور بر توسعه همه جانبه روابط تاكيد دارند و خوشبختانه روابط بين دو كشور همسايه و مسلمان ايران در برهه اخير روند خوبي را طي كرده است. وزير شهرداري قطر افزود : ايران تجارب خوبي در زمينه اجراي طرحهاي عمراني و شهري در شهرها و مناطق مختلف خود دارد و در مناطق مختلف كشور قطر نيز طرحهاي گسترده عمراني و شهرسازي و زيربناليي در دست اجراست و مايليم از تجارب خوب ايران در زمينه مديريت شهري و اجراي طرحهاي عمراني استفاده كنيم.

استاندار مازندارن نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب بين دو كشور آمادگي كشورمان بويژه استان مازندران براي توسعه همكاريها در بخشهاي مختلف و اجراي كردن بندهاي موافقتنامه خواهرخواندگي بين رامسر و وكره اعلام كرد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده