سالانه 32 هزار نفر به متقاضيان كار مازندران اضافه مي‌شود

 به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، سيدمحمد نجفي صبح امروز در كارگروه طرح‌هاي زودبازده اين شهرستان به افزايش بالاي اشتغال جويان اشاره كرد و افزود: اگر بخواهيم نرخ بيكاري را كاهش دهيم بايد بيشتر از اين تعداد اشتغال ايجاد كنيم تا بتوانيم اين روند بالاي اشتغال جويان را ساماندهي كرده و نرخ بيكاري را در استان كاهش دهيم.
وي بيان داشت: دولت در سال جاري در برنامه اشتغالزايي پيش بيني ايجاد يك ميليون و 300 هزار شغل كرده است كه سهم استان مازندران 33 هزار و 160 نفر است.
نجفي تصريح كرد: مشكل اشتغال يك مشكل جهاني است و با توجه به رشد تكنولوژي، كاهش نقش افراد و سرمايه بر بودن فعاليت‌هاي اقتصادي و توليدي اين موضوع چهره خود را بيش از پيش نمايان كرده است.
وي گفت: توليدات ناخالص ملي ما با افزايش جمعيت و به دنبال آن تقاضاي شغل و ازدواج جوانان همخواني نداشته و نرخ بيكاري همچنان قابل توجه است.
نجفي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه حل مشكل بيكاري از عهده يك قوه خارج بوده، هر سه قوه در اين بحث ورود پيدا كرده و مجلس نيز به كمك دولت شتافته است تا بتوانيم با عزمي راسخ و همتي مضاعف اين مشكل را كاهش دهيم.
مديركل كار و امور اجتماعي مازندران بيان داشت: در طول برنامه چهارم در استان مازندران براي ايجاد شغل فقط 175 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده بود كه در دولت اخير به اين بخش توجه ويژه‌اي شده است و بالغ بر يك هزار و 446 ميليارد تومان در اين بخش سرمايه‌گذاري شده است.
نجفي در ادامه يكي از مشكلات بزرگ بخش اشتغال را همخواني نداشتن رشته‌هاي تحصيلي با نياز بازار كار دانست و گفت: بيشتر افراد فارغ التحصيلان رشته‌هايي هستند كه نياز به آن رشته در اين منطقه يا وجود نداشته و يا اينكه اشباع شده است و همچنين افراد بيشتر متقاضي كار در بخش‌هاي دولتي هستند و به دنبال آموزش فن و حرفه‌اي خاص براي ايجاد اشتغال نيستند.منبع:فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده