80 درصد كارجويان متقاضي كار در دستگاه‌هاي دولتي هستند

به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، اسماعيل نيلچيان صبح امروز در حاشيه برگزاري كارگروه طرح‌هاي زودبازده در رامسر در جمع خبرنگاران افزود: يقينا امروزه دغدغه بيكاري جوانان و فرزندان ما دغدغه همه ماست زيرا بيكاري ام‌الفساد است و تمامي فسادها از بيكاري شروع مي‌شود.
وي اظهار داشت: حل معضل بيكاري وظيفه دستگاه خاصي نيست و بايد همه تلاش كنند و براي اين معضل بزرگ برنامه‌ريزي كنيم تا بتوانيم با حل اين معضل جوانان از انحرافات و مفاسد اجتماعي پيشگيري كنيم.
نيلچيان در ادامه به نامه‌هاي سفر دوم رياست جمهوري اشاره كرد و ادامه داد: از نامه‌هاي سفر دوم رياست جمهوري بالغ بر 8 هزار نامه اشتغال به دست ما رسيده است كه بيش از 80 درصد آنها متقاضي كار در دستگاه‌هاي دولتي بوده‌اند و حاضر به يادگيري حرفه خاصي براي اشتغال نيستند.
وي به بحث توانمندسازي افراد تاكيد داشت و گفت: ما بايد تلاش كنيم تا با توانمندسازي افراد و افزايش قدرت ريسك‌پذيري در جوانان آنها را مستقل بار آورده تا بتوانند با استفاده از آموخته‌هاي خود حرفه ايجاد كنند.
مديركل تعاون استان مازندران خاطرنشان كرد: جوانان امروز قدرت ريسك‌پذيري پاييني دارند و اين بدان دليل است كه هزينه ريسك‌پذيري در جامعه بالا بوده و ما بايد بخشي از هزينه‌هاي ريسك‌پذيري اين جوانان را بپذيريم.
وي در پايان بيان داشت: جوانان بايد در جايگاه خود قرار گرفته تا با استفاده از فرصت‌ها از آنها استفاده شود.
نيلچيان تصريح كرد: بايد مزيت‌ها و فرصت‌هاي شغلي منطقه خود را بشناسيم و بر اساس استعداد هاي موجود در منطقه اشتغالزايي كنيم.
منبع:فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده