45 تعاوني فعال بانوان در رامسر به ثبت رسيده است

عبدالرحمن حلاجيان در همايش تجليل از بانوان تعاون، جايگاه زن را ويژه دانست و گفت: نيمي از جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي‌دهند و از آنجايي‌كه ما در سند چشم انداز سال 1404 به يك كشور پيشرفته در دنيا تبديل خواهيم شد، اين ميسر نخواهد بود مگر با حضور بانواني كه با الگو گرفتن از فاطمه الزهرا (س) در عرصه‌هاي مختلف گام برمي‌دارند.
وي اظهار داشت: در شهرستان رامسر از سال 1376 كه اداره تعاون تشكيل شد بالغ بر 556 تعاوني تشكيل داده‌ايم كه 45 تعاوني فعال آن مربوط به بانوان است.
حلاجيان ادامه داد: از اين تعداد 286 تعاوني فعال و 130 تعاوني نيز در دست اجرا هستند كه به جز تعاوني‌هاي بزرگ همانند مرزنشينان و سهام عدالت 28 هزار و 520 عضو دارند.
وي بيان داشت: از اين تعداد اعضا بالغ بر 8 هزار و 599 نفر را بانوان تشكيل مي‌دهند و در مجموع 9 ميليارد و 626 ميليون و 600 هزار ريال اعتبار در اين تعاوني‌ها وجود دارد.
حلاجيان درباره تعاوني بانوان افزود: در اين 45 تعاوني فعال بانوان، 450 نفر عضو هستند كه براي 135 نفر نيز اشتغال ايجاد كرده‌اند.
در ادامه اين مراسم اسماعيل نيلچيان مدير كل تعاون استان مازندران جايگاه حضرت فاطمه (س) را تشريح كرد و گفت: هر يك از القاب آن حضرت داراي بار معرفتي است و هر يك از كساني كه مي‌خواهند به مقام فاطمه زهرا برسند بايد داراي نفس مطمئنه باشند.
وي بيان داشت: افتخار ما اين است كه الگويي همانند فاطمه الزهرا (س) داريم؛ حضرت فاطمه اسوه‌اي است كه اگر آن را الگو قرار دهيم قطعا براي رسيدن به كمال موفق خواهيم بود.
نيلچيان ادامه داد: ما بايد مقام و منزلت حضرت زهرا(س) را در جامعه ترويج كنيم و بانوان و دختران را به سمت الگوگيري از آن حضرت سوق دهيم زيرا حضرت زهرا(س) حجت خداوند براي بانوان و دختران ماست.
وي در ادامه با اشاره به ولادت حضرت امام خميني(ره) افزود: امام فرهنگ ديني را احيا كرد و ما بايد ادامه دهنده راه آن امام باشيم.
مديركل تعاون مازندران تصريح كرد: امام انقلابي را بنا نهاد كه امروزه پايه تمام انقلاب‌هاي دنياست.
وي در ادامه به استناد سخنان رياست دولت افزود: امسال سال اشتغال است و بايد سعي كنيم براي كارجوياني كه ابزار كار ندارند برنامه‌ريزي كرده و اشتغال‌زايي كنيم.
مديركل تعاون مازندران افزود: شعار ما تعاوني‌ها بر توانمندسازي است و بايد ابتدا افراد را توانمند ساخته و سپس با اعطاي تسهيلات اشتغالزايي كنيم.
در پايان اين همايش كه نمايشگاهي صنايع دستي بانوان نيز برپا شده از بانوان تعاون شهرستان رامسر تجليل شد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده