فرماندار رامسر: لايروبي رودخانه‌هاي رامسر ضروري است

علي باباخاني پيش از ظهر در جلسه ستاد حوادث پيگيري سيل اخير و پيشگيري از حوادث آينده افزود: با بررسي سيل اخير مشخص شد، مناطقي دچار حادثه شدند كه فعاليت‌هاي پيشگيرانه در آن صورت نگرفته كه رودخانه صفارود نمونه آن محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: بيشترين خسارت از سيل گذشته در مناطق كتالم و سادات‌شهر و كوي فرهنگيان بوده كه دليل اصلي آن عدم لايروبي رودخانه‌هاي حواشي آن منطقه بود كه بايد در اين زمينه اقدام شود، زيرا اگر لايروبي رودخانه‌ها صورت نپذيرد خسارات بيشتري به منطقه وارد مي‌شود.
معاون فرماندار رامسر نيز در اين جلسه گفت: در زمان سيل ادارات شهرستان در جهت كمك‌رساني به سيل‌زدگان كمك‌هاي خوبي انجام دادند، اما اين كمك‌ها بايد ادامه داشته باشد و افرادي كه دچار خسارت شده‌اند شناسايي و به مراجع بالا براي دريافت كمك معرفي شوند.
ابوالحسن آقاجانكردي افزود: علاوه بر لايروبي رودخانه‌ها برخي از املاك زراعي هم بايد لايروبي شوند، زيرا عدم لايروبي آنها نيز مشكلاتي را در سيل اخير به وجود آورده است.
رئيس اداره راه و ترابري شهرستان رامسر نيز در ادامه به هشت محور آسيب ديده سيل اخير اشاره كرد و افزود: در سيل اخير هشت محور ارتباطي شهرستان رامسر دچار مشكل شده كه نيازمند اعتبار براي ترميم و بازسازي است.
محمدرضا چاوشي تصريح كرد: رامسر، تنها شهرستاني است كه بخش جلگه‌اي محسوب مي‌شود و با كوچك‌ترين بارندگي خيابان‌ها شكسته مي‌شود و مطمئنا در حوادثي نظير سيل اين مشكل هميشه وجود دارد.
شهردار كتالم و سادات‌شهر نيز در اين جلسه گفت: خسارات زيادي به اين منطقه وارد شده و از مسئولان شهرستان انتظار نگاه ويژه‌اي به اين مناطق داريم.
احمد توانا افزود: جمع‌آوري آب‌هاي سطحي بايد جدي گرفته شود، به‌طوري كه هر سيل بالاي 2 ميليارد تومان خسارت به منطقه وارد مي‌كند، در حالي كه مي‌توان با هزينه‌اي اندك اين مشكل را برطرف كرد.
وي گفت: شهرداري كتالم و سادات‌شهر اين آمادگي را دارد كه در بحث جمع‌آوري آب‌هاي سطحي 50 درصد هزينه‌ها را متقبل و 50 درصد ديگر از سوي فرمانداري پرداخت شود.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان رامسر نيز در اين جلسه گفت: يكي ديگر از مشكلاتي كه در سيل اخير شناسايي شد عدم آبراه‌ها در شهرك‌هاي شهرستان بود كه پيشنهاد مي‌شود در ساخت شهرك‌ها نظارت بيشتري صورت پذيرد.
پرويز فاضلي ادامه داد: ارائه آموزش به مردم مبني بر اينكه هنگام بروز حوادث چه اقداماتي انجام دهند، ضروري است و خودامدادي بايد به آنها آموزش داده شود و تا حدود زيادي مي‌تواند جلوي خسارت‌هاي وارده را از طريق مهار كرد.
مدير بنياد مسكن شهرستان رامسر نيز در اين جلسه گفت: در سيل اخير، 60 پرونده خسارت ديده در شهرستان تشكيل شده و بالغ بر يك ميليارد تومان برآورد شده است.
مرتضي رهبر افزود: ما نبايد بعد از رخ دادن حوادث به دنبال راه حل باشيم و بايد از قبل پيشگيري‌هاي لازم و ضروري صورت پذيرد.
بخشدار رامسر نيز در اين جلسه گفت: هر زمان كه لايروبي رودخانه‌ها را به درستي انجام دهيم تا چهار سال آسوده خاطر خواهيم بود و نبايد لايروبي رودخانه‌ها را فراموش كنيم.
غلامرضا خلعتبري گفت: تهيه ماشين‌آلات براي غرب استان ضروري است و بايد در اين زمينه چاره‌اي انديشيده شود.
خبرگزاري فارس از رامسر

2 نظرات:

طبق در خواست در پيوندهاي دريا نيوز قرار گرفتيد

با سلام از لطف شما متشكرم از خبرها و گزارشهاي شما استقبال مي كنيم
دريا ديم

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده