تمام شهرهاي مازندران به سيستم GIS مجهز مي‌شوند

گزارش خبرگزاري فارس از ساري، رضا محسن‌پور پيش از ظهر امروز در نشست مشترك روساي شوراي ‌اسلامي شهرستان‌ها با تاكيد بر اينكه به كارگيري داده‌هاي ماهواره‌اي و GIS مي‌تواند اطلاعات مديريت شهري را به روز كند، اظهار داشت: اين روش بر اساس نيازسنجي زماني حال و آينده در مازندران صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه ميزان توسعه شهرها و بهره‌مندي مناطق مختلف از توسعه متوازن در اين برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: ميزان فضاي سبز مورد ‌نياز شهرها، طرح‌هاي هادي، جامع و تفضيلي به‌ دليل نياز مديريت روز جهاني به آن بايد بر اساس اطلاعات و برنامه‌هاي منسجم و يكپارچه اولويت‌بندي و اجرا شود.
محسن‌پور با بيان اينكه اين سيستم شهرداري‌هاي استان را به ‌روز مي‌كند، افزود: با به‌ كارگيري اين سيستم شهروندان نيز از اطلاعات شهري و منطقه‌اي خود آگاه مي‌شوند.
به گفته وي در مديريت روز جامعه برنامه‌ها و روش‌هاي سنتي كارآمد نيستند و بايد اين روش‌ها با علم و فناوري روز صورت گيرد.
رئيس شوراي اسلامي استان مازندران با بيان اينكه جايگاه شوراها بايد در مردم و مسئولان تبيين و مشخص شود، گفت: مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بايد خود را ملزم به پاسخگويي به شوراهاي اسلامي شهرها و شهرستان‌ها بدانند.
وي با تاكيد بر اينكه شوراهاي اسلامي با ارائه برنامه‌هاي جامع شهري و روستايي و بيان نظرات كارشناسي در خصوص پروژه‌ها و برنامه‌هاي دولتي به افزايش جايگاه اين تشكل‌هاي ‌مردم نهاد كمك مي‌كند، اظهار داشت: نقش نظارتي شوراهاي اسلامي در عملكرد اجرايي دستگاه‌ها بايد مورد توجه همه نهادها و سازمان‌ها قرار گيرد.
محسن‌پور با گلايه از اينكه حذف نمايندگان شوراهاي اسلامي در جلسات رسمي استاني و شهرستان‌ها به راحتي صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: شوراهاي اسلامي مي‌توانند با تخصصي‌ترين نظرات، طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس قانون در روند اجراي مديريت شهرها و روستاها نقش ايفا كنند.
وي با اعلام اينكه بايد جايگاه اين نهادهاي مردم نهاد از سوي مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي به ‌خوبي ديده شود، ادامه داد: 80 درصد ساخت و سازهاي شهري در مازندران غيرمجاز هستند زيرا ديدگاه شوراها در تغيير كاربري اراضي و طرح جامع در نظر گرفته نشده است.
محسن‌پور در پايان گفت: بايد جايگاه شوراهاي اسلامي به ‌عنوان نهادهاي مردمي در ميان مردم و مسئولان پذيرفته شود.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده