به گفته مقامات امنيتي که وظيفه بررسي حمله تروريستي هند را برعهده دارند، تروريست‌هايي که طي هفته گذشته مناطق به مناطق مختلف جنوب شهر بمبئي هند حمله کردند، براي پيدا کردن مسيرهاي خود نقشه‌هاي ديجيتالي نرم‌افزار Google Earth را مورد استفاده قرار دادند.

پليس بمبئي در بررسي‌هاي خود پيرامون اين ماجرا و بازجويي از يک فرد دستگير شده اعلام کرد، اين گروه تروريستي آموزش‌هاي ويژه‌اي ديده بودند و از فناوري‌هايي نظير تلفن‌هاي ماهواره‌اي و سيستم جهاني مسيرياب ماهواره‌اي(GPS) استفاده کردند.

پيش از اين نرم‌افزار Google Earth در هند منتقدان فراواني را به همراه داشت که از جمله آن‌ها مي‌توان به "اي.پي.جي عبدالکلام"(A.P.J. Abdul Kalam) رئيس‌جمهور اسبق اين کشور اشاره کرد.

عبدالکلام طي سخنراني خود در سال 2005 هشدار داده بود که دسترسي آسان به نقشه‌هاي آنلاين با جزئيات کامل کشورها از طريق سرويس‌هايي نظير Google Earth مي‌تواند باعث سوءاستفاده تروريست‌ها شود.

يکي از سخنگويان گوگل با ارسال يک پست‌الکترونيکي در اين باره توضيح داد که عکس‌هاي Google Earth هم‌اکنون از طريق منابع عمومي و اقتصادي قابل دسترسي است. سرويس Google Earth توسط آژانس‌هاي کمک‌رسان براي عمليات‌هاي نجات مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بايد توجه داشت که اين عمليات‌ها و اقدامات نسبت به سواستفاده از اين سرويس ارجحيت بيشتري دارد.

آژانس‌هاي امنيتي هند شکايت کرده‌اند که سرويس Google Earth اطلاعات مربوط به سيستم‌هاي تدافعي و ديگر بخش‌هاي حساس اين کشور را منتشر کرده است. ديگر کشورها نظير چين نيز شکايت‌هاي مشابهي را در مورد افشاي محل‌هاي نظامي خود در اين سرويس انجام داده‌اند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده