درخواست ميليون‌ها ايراني براي ثبت نوروز در تقويم سازمان ملل


خبرگزاري ميراث فرهنگي_ گردشگري_ گروهي از ايرانيان خارج ازکشور طي تنظيم درخواستي به امضاي ميليون ها متقاضي از دبيرکل سازمان ملل متحد خواست نسبت به ثبت نوروز در تقويم اين سازمان جهاني و موسسات وابسته به آن، اقدام شود.
دربخشي از درخواست تنظيم شده، خطاب به بن کي مون آمده است:«هزاران سال است که بسياري از ملت هاي جهان نخستين روز از فصل بهار را به عنوان زمان آغاز سال نو جشن مي گيرند. امروز نيز نزديک به 300 ميليون تن از مردم سراسر جهان جشن نخستين روز از فصل بهار را به عنوان زمان آغاز سال نو که با نام نوروز يا روز نو شهرت دارد، برگزار مي کنند. با اين که تقريبا تمامي اين ملت ها هم اکنون از اعضاي ملل متحد به شمار مي روند، متاسفانه در هيچ يک از سالنامه هاي سازمان ملل متحد ويا آژانس ها و موسسات وابسته به آن گرامي داشت اين روز بسيار مهم آن چنان که براي مراسم ديگري از اين دست از سوي اعضاي سازمان ملل متحد برگزار شده است، صورت نمي گيرد.»
در ادامه نيز آمده است که امضا کنندگان اين درخواست خواستارند نسبت به تصحيح اين اشتباه در سالنامه هاي آتي اين سازمان و آژانس هاي وابسته به آن اقدام لازم به عمل آيد.
علاقمندان در صورت تمايل به امضاي اين درخواست از دبير کل سازمان ملل متحد براي ثبت نوروز در سالنامه هاي سازمان ملل متحد مي توانند به نشاني الکترونيکي زير مراجعه نمايند:

http://www.petitiononline.com/Norouz/petition.html

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده