همايش بررسي موانع و راهكارهاي سرمايه گذاري در شهرستان تنكابن

همايش بررسي موانع و راهكارهاي سرمايه گذاري در شهرستان تنكابن با حضور استاندار و نماينده مردم تنكابن و جمعي از مديران استاني و شهرستاني برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ،‌سيد محمد كريمي استاندار مازندران اعتماد به نفس را بزرگترين مولفه مديران براي ريسك كردن در مواقع حساس دانست و افزود: بهترين شرايط براي استان مازندران از بابت تدوين ۶ محور توسعه براساس آمايش سرزمين امروز است.
وي ۶ محور توسعه را ايجاد منطقه ويژه انرژي ، مهار آبهاي سطحي ،‌تراكم كشت، توسعه شبكه هاي مواصلاتي ،‌صنعت و معدن ، گردشگري نام برد و گفت: تقويت بخش خصوصي در تحقق اين ۶ محور و ايجاد بنيادهاي كارآفريني و نيز اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي مثمر ثمر است .
وي احداث خطوط ريلي از آستارا تا بندر تركمن را از اتفاقات خوب در استان مازندران دانست و گفت: اين كار تنها با همت بخش خصوصي محقق خواهد شد.
استاندار مازندران از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در زمينه احداث بزرگراه جاده‌اي و ريلي ساحلي كناره درياي خزر دعوت به عمل آورد.
كريمي در باره تفويض اختيارات مديران دستگاه‌هاي اجرايي اظهار داشت: رؤساي دستگاه‌هاي اجرايي در تمام سازمان‌ها اختيار تام دارند و مي‌توانند درباره مسائل اداره متبوعشان تصميم‌گيري كنند.
وي با اشاره به مشكلات كشاورزان و باغداران گفت: تمام بدهي‌هاي بانكي كشاورزان خسارات ديده سال گذشته به مدت يك سال و بدون سود استمهال شده است و ۵۰۰ هزار اصله نهال اصلاح شده زود‌ثمر به كشاورزان خسارت ديده سال گذشته اختصاص يافته است.
كريمي اضافه كرد: به شدت با تفكيك اراضي كشاورزي مخالفت مي‌كنيم و از سرمايه‌گذاران دعوت مي‌كنيم كه به ‌جاي ساخت ويلاهاي با متراژ بالا كه منجر به از بين رفتن اراضي كشاورزي مي‌شود به آپارتمان سازي بپردازند.
استاندار مازندران تاكيد كرد: در استان آمادگي اين مهم وجود دارد كه اجازه احداث بناهاي تا ۵۰ طبقه را هم صادر كند.
وي همچنين از ايجاد كارگروه‌هاي چرخشي در استان مازندران خبر داد و افزود: براي بالا بردن راندمان كاري، تسريع در پيگيري و رسيدگي بهتر و دقيق‌تر به امور، كارگروه‌هاي تخصصي به صورت چرخشي در سراسر شهرستان‌هاي استان مازندران تشكيل مي‌شود.
استاندار مازندران واگذاري بخش هاي دولتي به بخش خصوصي را از اقدامات خوب دولت برشمرد و گفت :‌هم اكنون ۸۰ درصد اقتصاد كشور دولتي است كه بايد با فرهنگي سازي و تقويت روحيه اميد در ميان بخش هاي خصوصي اين رويداد محقق شود.
سيد محمد كريمي افتتاح باند پرواز ساري – بندرعباس را مقدمه اي براي رفاه حال صادركنندگان برشمرد و گفت:‌هم اكنون در بخش حمل و نقل صادرات مشكل چنداني وجود ندارد . مجوز هواپيماي ۴۰ تني و ۲۰ تني را براي حمل بار بازرگانان اخذ كرديم كه هفته اي دوبار آمادگي پرواز دارد.
مقام ارشد استان واگذاري سهام هاي كارخانه هاي سودآور در قالب سهام عدالت به مردم را در راستاي اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي دانست .
وي در زمينه جذب و حمايت از سرمايه‌گذاران گفت: سازمان همياري شهرداري با ايجاد اتاق VIP با هدف پيگيري و حل مشكلات سرمايه‌گذاران در تمام امور و كسب و كار، گامي مؤثر براي توسعه اقتصادي و صنعتي استان را برداشته است.
همچنين در اين همايش نيكنام نماينده مردم تنكابن و رامسر گفت:‌ بايد به گونه اي عمل كنيم تا نظام از دستاوردهاي ما بهره مند شود . وي افزود: هيچ مديري از نظام طلبكار نيست و ما بايد بدهي خودر ا به نظام و مردم پرداخت كنيم.
وي گفت: صنعت در كشور اشتغال قابل لمس ايجاد كرد و اشتغال يعني سلامت جامعه. با توچه به اين كه صنعت قسمتي از نياز جامعه تامين مي شود و دستاوردش نيز قابل اندازه گيري است و كساني هم كه به صنعت مي پردازند كساني هستند كه به شدت به كمك نظام مي آيند.
وي محروميت زدايي را از دستاوردهاي صنعت دانست و تصريح كرد: صنعت بزرگترين عامل تعالي سطح اقتصادي مردم است.
در ادامه اين نشست هر يك از سرمايه گذاران و صادركنندگان به بيان مشكلات خويش در زمينه هاي گردشگري ،‌ خسارت بر پايانه هاي گل و گياه ،‌تسهيلات بانكي ،‌يارانه موز و خسارت بر استخرهاي پرورش ماهي پرداختند و استاندار نيز با استماع نظرات دستور به رفع موانع موجود تا حد بسيار زيادي داد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده