جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه مازندران با استاندار

شمال نیوز: تعدادی از مسئولان نشریات، نمایندگان خبرگزاریها، سایتهای خبری و نشریات کثیرالانتشار مازندران معتقدند که توجه اداره ارشاد مازندران به اصحاب رسانه ناچیز است به نحوی که 98 درصد مسئولان استان توجهی به اخبار رسانه های مکتوب و مجازی استان ندارند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، این دسته از مدیران که امروز صبح در هم اندیشی و نشست صیمیمی با استاندار مازندران مشکلات خود را بازگو شده بودند خواستار توجه بیشتر مدیریت ارشد استان به مشکلات صنفی و حقوقی اصحاب رسانه فعال در استان شدند.

رستم دهقان، سردبیر هفته نامه استانی پژواک با بیان اینکه انتظارات دستگاههای اجرائی از رسانه ها یک سویه است اظهار داشت: رسانه های مازندران به رغم امکانات کم خود بیشترین خدمت رسانی را به مدیران دستگاههای اجرائی کردند.

وی بیان داشت: دولت توجه جدی به رسانه هنای محلی ندارد و حمایت استانداری به رسانه های نوشتاری تعریف شده نیست.

این فعال مطبوعاتی مازندران با اشاره به اینکه هنوز متولی مطبوعات مازندران به صورت منصفانه اقدام به توزیع آگهی های مناقصه و مزایده بین نشریات فعال استانی نمی کند افزود: متاسفانه ارشاد مازندران هیچ گونه حمایتی از مجموعه رسانه های محلی و فعال استان ندارد.

علیمراد وفائی نژاد، مدیر مسئول روزنامه فجر خزر نیز معتقد است: مظلومیت رسانه های مازندران در دستگاههای اجرائی بر هیچ فرد عاقل و بالغی مشهود نبوده و نیست.

به گفته وی، بسیاری از نعمت دولت نهم که همان دریافت تسهیلات زودبازده بوده بهره مند شده و بسیاری با لابی گری در مطبوعات استان از ارشاد مازندران مبلغ 350 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند ولی چند رسانه فعال که برای دریافت 35 میلیون تومان تسهیلات به نزد مدیران ارشاد رفتند از ارائه تسهیلات بازماندند.

وی خواستار توزیع عادلانه آگهی های دولتی توسط ارشاد به رسانه های مازندران شد.

جعفر رعیت، نماینده شبکه خبری برنا در مازندران نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران نسبت به مطالب انتقادی رسانه ها و خبرگزاری ها بی تفاوت هستند، اظهار داشت: تنها پاسخ روابط عمومی آن دستگاهها به یک جوابیه ختم می شود و به دنبال رفع مشکل و معضل طرح شده نیستند.

به گفته این فعال مطبوعاتی، تحمل مدیران دستگاههای اجرایی در شرایط انتقادی پایین بوده و با قاطعیت می توان وانمود کرد که 98 درصد مسئولین استان نسبت به اخبار و مسائل استان بی تفاوت هستند.

مجید نیکجو، مسئول دفتر ایسنا در منطقه مازندران با بیان اینکه کمبود خبرنگار فعال و حرفه ای در رسانه های استان سبب تولید اخبار غیرکیفی و مشکل اصلی رسانه های مکتوب و مجازی استان شده است از رئیس شورای روابط عمومی استان خواستار تربیت نیروهای حرفه ای خبری در روابط عمومی دستگاهها شد.

وی افزود: بسیاری از گزارشات و پیگیری سازنده رسانه های استان مربوط به مصوبات استانی سفر دولت باب طبع مدیران نیست و این مهم سبب شده تا بسیاری از دستگاههای اجرایی از دعوت اصحاب رسانه ها به برنامه های خبری خودداری کنند.

نیکجو گفت: برخی از مسئولان روابط عمومی ها شناخت کافی از جنس رسانه ها ندارند و لازم است ادبیات برخورد با رسانه ها در روابط عمومی ها تقویت شود.

عسگری نجفی، سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در مازندران نیز معتقد است که توسعه و تعالی هر کشوری منوط به توسعه و تعالی نهادهای فرهنگی آن جامعه بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه جایگاه نقش آفرینی رسانه ها برای توسعه متاسفانه در مازندران جانیفتاده است، اظهار داشت: دسترسی خبرنگاران به مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاههای اجرائی باید تسهیل یابد.

محسن گرجی، سرپرست روزنامه جام جم مازندران نیز همانند سایر دست اندرکاران مطبوعات استان اعتقاد به غنا بخشی و تقویت بخش اقتصادی رسانه ها از سوی دستگاههای اجرایی را داشته است.

نماینده خبرگزاری فارس در مازندران با بیان اینکه مشکل اقتصادی مهم ترین معضل امروز مطبوعات استان است اظهار داشت: تخصیص اعتبار دو در هزار دستگاههای اجرایی برای امورات فرهنگی و مطبوعاتی در دستگاههای اجرائی مازندران اجرا نمی شود.

وی با انتقاد از عدم دعوت برخی دستگاهها از نمایندگان خبرگزاری ها برای پوشش رویدادهای دستگاه متبوع اظهار داشت: متاسفانه روابط عمومی های غیرحرفه ای، مدیران ناکارآمد و بی کفایت را تربیت می کنند.

وی افزود: با توجه به فشار استکباری رسانه های غرب ضرورت دارد تا حمایت دولت از مجموعه رسانه ها بسیار چشمگیر باشد.

سمیرا کریمی، نماینده روزنامه راه مردم در مازندران نیز از ترویج فساد مالی و پورسانت گیری برخی مدیران روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان از آگهی های نشریات انتقاد کرد و خواستار بررسی ویژه مدیریت ارشد استان برای رفع این معضل در استان شد.

حدود 50 روزنامه، هفته نامه و نمایندگی های خبرگزاریها، سایت ها و نشریات کثیر الانتشار در مازندران فعالیت دارند.

در پايان نشست سه نفر از خبرنگاران حاضر در جلسه براي پيگيري امور صنفي خبرنگاران مازندران انتخاب شدند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده