رئيس سازمان بسيج سازندگي مازندران: بسيج سازندگي براي اجراي طرح نهضت سبز آمادگي كامل دارد

عبدالسعيد رنجبر بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح نهضت سبز مازندران با اشاره به اهداف بسيج سازندگي اظهار داشت: يكي از اهداف اين سازمان، توانمندسازي جوانان در قالب اردوهاي طرح هجرت است.
وي در خصوص فعاليت‌هاي اين طرح افزود: راه‌سازي، مدرسه‌سازي، بهسازي، احداث خانه‌هاي بهداشت و ديگر فعاليت‌هاي عمراني در مناطق محروم از اهداف بسيج سازندگي است.
رنجبر با اشاره به اجراي طرح نهضت سبز خاطرنشان كرد: اين پروژه با تأكيد استاندار مازندران از گلوگاه تا رامسر با كاشت 300 هزار اصله نهال اجرا مي‌شود و در اجراي طرح، امروز نيز 200 اصله نهال غرس خواهد شد.
مدير كل منابع طبيعي مازندران منطقه نوشهر نيز در اين مراسم اعتبارات موجود را متناسب به پهنه استان مازندران ندانست.
بهزاد انگورج تقوي گفت: روند تخريب منابع طبيعي براي اجراي برخي پروژه‌ها قطعي است اما بايد جايگزيني براي اين عرصه در نظر گرفت.
وي با اشاره به موضوع رشد جمعيت تصريح كرد: بهره‌برداري از جنگل‌ها و منابع طبيعي با رشد جمعيت بيشتر شده كه لزوم تجديد اين منابع احساس مي‌شود.
انگورج تقوي ادامه داد: در همين راستا ستاد اجراي طرح نهضت سبز با همكاري سازمان بسيج سازندگي مشغول انجام فعاليت شد.
استاندار مازندران نيز ايجاد فضاي سبز براي استفاده مردم استان و گردشگران را ضروري خواند و گفت: بايد براي حفاظت از جنگل‌ها و فضاي سبز، كارهاي اساسي و بزرگ انجام شود.
سيد محمد كريمي افزود: احداث جاده، نيروگاه و ساير سازه‌ها نيازمند از بين بردن منابع طبيعي است اما بايد براي آن جايگزيني پيدا شود.
وي گفت: در اين طرح، بسيج سازندگي در حاشيه جاده‌ها به غرس درخت مي‌پردازد كه براي اجراي آن نيازمند همكاري ساير دستگاه‌ها از جمله مخابرات، گاز، برق و آب هستيم.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده