محرومیت‌ مازندران کمتر از سیستان نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که محرومیت‌های مازندران کمتر از استان محرومی چون سیستان و بلوچستان نیست افزود: باید نگاه مسوولان عالیرتبه کشور به استان ما عوض شود.

به گفته وی مازندران فقط پلاژهای رنگارنگ سواحل دریا نیست، قسمت جنوبی استان ناحیه‌ای کوهستانی قرار دارد که از فقر امکانات اولیه رنج می‌برد.

وی افزود: مازندران به صورت یک مجموعه قابلیت پذیرش گردشگر را دارد و امکانات و حمایت‌ها نیز باید در همه جای استان توزیع شود. روستا، جنگل، دشت، دریا و حتی فرهنگ مردم مازندران برای توریست‌ها جالب و قابل استفاده است. هر چند دریا هم فاقد برنامه‌ریزی مدنی است.

وی یادآور شد: سالانه صدها نفر در دریا غرق شده و جان خود را از دست می‌دهند اما هیچ دستگاهی پاسخگو نیست از طرفی 94 درصد سواحل در اختیار بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی است و تنها شش درصد آن در اختیار مردم است که آن هم از لحاظ امکانات جای بحث و تامل دارد.

وی یادآور شد: بحث آزادسازی سواحل هم فقط در تیتر روزنامه‌ها خلاصه شده در حالی که هیچ اقدام جدی برای استفاده عموم مردم از این بخش‌ها صورت نگرفته است ضمن این که بخشی از آزادسازی‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران انجام شده اما هیچ حمایتی از سرمایه‌گذار به عمل نمی‌آید.

شجاعی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم محیط زیست هم باید در توسعه گردشگری همکاری کند معنایش این نیست که محدودیت‌های زیست محیطی در نظر گرفته نشود و ضوابط زیست محیطی در استانهای شمالی، کویری و کوهستانی را اداره کرد و به طور قطع محدودیت‌ها و ضوابط باید با توجه به شرایط اقلیمی هر استان اعمال شود.

باید فهم خود از قانون را وسعت دهیم

وی در بخش دیگری با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران گفت: باید نظرسنجی کنیم که چند درصد از سرمایه‌گذاران در استان ما موفق بوده و چند درصد موفق نبوده‌اند و دلایل ناکامی آنها چه بوده است.

وی تصریح کرد: استفاده از دریا فرهنگی دارد که ما هنوز آن را درست نکردیم و هنوز مشخص نیست که متولی این امر کیست؟ در دنیا فرایند جدیدی برای بهره‌برداری از پتانسیل‌های گردشگری در جریان است که با آنچه در کشور و استان توریستی ما می‌گذرد قابل قیاس نیست.

شجاعی در خاتمه اظهار داشت: مدون کردن فرهنگ گردشگری نیازمند عقل جمعی است و همه دستگاه‌ها باید در جایگاه خود از ظرفیت‌های خودشان برای حصول این مقصود بهره ببرند. باید بدانیم مادامی که دیدگاه‌های بسته‌ی قبلی وجود داشته باشد و نوآوری در کار نباشد، کاری از پیش نمی‌رود پس باید نوآوری و خلاقیت به خرج بدهیم تا به شکوفایی نزدیک شویم در غیر این صورت متوقف شده ایم.

منبع : دريا نيوز

1 نظرات:

متاسفانه همه برداشتها از استان زيبا و سرسبز مازنداران رفاه و آسايش مردم آن است ولي واقيت اينست كه در پس زيبايي هاي چشم نوازش مردم بومب بسياري از اين استان در محروميت مطلق بسر ميبرند ، اميدوارم مسئولان اين استان بتوانند منعكس كننده اين محروميتها باشند

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده