رئيس شبكه بهداشت رامسر:شهرستان رامسر 197 رابط بهداشتي دارد

رئيس شبكه بهداشت و درمان رامسر گفت: در شهرستان رامسر 197 رابط بهداشتي مشغول فعاليت هستند.
امين چرمچي ‌دوشنبه ‌شب در همايش بزرگ داوطلبان سلامت اين شهرستان اظهار داشت: مشاركت به عنوان نخستين اصل در ارائه خدمات بهداشتي است و بدون در نظر گرفتن اين اصل اهداف نهايي به ‌دست نمي‌آيد.
وي افزود: مديران با استفاده از كارشناسان و رابطان سلامت كه بازوان توانمند سلامت به حساب مي‌آيند، افق باز و روشني پيش رو دارند.
چرمچي با اشاره به آغاز طرح رابطان بهداشتي در كشور تصريح كرد: اين طرح از سال 72 در كشور و از سال 75 در رامسر از مركز بهداشتي درماني كتالم آغاز به كار كرد و هم اكنون پنج مركز شهري و روستايي و يك خانه بهداشت مجري اين طرح هستند.
وي اظهار داشت: هر ارگاني كه از حضور فعال نيروي مردمي در راه رسيدن به اهداف خود استفاده كند، به يقين پيوندي دو سويه، سازنده و سودمند در بين آنها براي انتقال، تبادل اطلاعات و دانش ايجاد مي‌شود و به هدف نزديك‌تر مي‌شوند.
مدير مركز بهداشت رامسر گفت: سلامت محور توسعه پايدار است و رابطان مي‌توانند عاملان مهم اين حركت به سوي توسعه باشند.
وي وجود رابطان را ارزشمند دانست و خاطرنشان كرد: رابطان علاوه بر اينكه خود را توانمند ساخته‌اند، از طريق آموزش‌هاي مداوم، اطلاعات و خدمات بهداشتي را در سطح جامعه فراگير مي‌كنند و از طرف ديگر كمبودهاي بهداشتي جامعه را شناسايي و به مسئولان براي برنامه‌ريزي ارائه مي‌دهند.
امام جمعه رامسر نيز در اين همايش با تشكر از خانواده سيد‌رضا مهدويان اهداكننده عضو در رامسر كه پنج عضو وي به بيماران پيوند داده شد، گفت: بايد اين فرهنگ در جامعه روز به روز نهادينه‌تر شود و بر اساس فتواي مراجع تقليد كه اين عمل را مجاز خوانده‌اند، نبايد اعضا به زير خاك برود.
حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقر‌زاده افزود: رابطان بهداشت جايگاه خوب و ويژه‌اي داشته و در امر سلامت تلاش مي‌كنند تا مشاركت مردم را به حداكثر برسانند.

1 نظرات:

salam khaste nabashid
weblog kheili jalebo khobist khoshhalam ye solam daram va an inke in khabar az kojast yani manbae an chist
mersy bazam be ma sar bezan

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده