تحلیل مشایی از سفرهای استانی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر بخواهیم نتایج سفرهای استانی امروز دولت را مشاهده کنیم قطعا در 20 سال آینده متوجه خواهیم شد که چه شکوفایی هایی در کشور با سفرهای استانی بنا نهاده شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان و دکوراسیون داخلی، اولین نمایشگاه مجتمعهای رفاهی و همچنین چهارمین نمایشگاه هتلداری به صورت همزمان در کیش آغاز به کار کرد.

اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: رویداد بزرگی که در سفرهای استانی اتفاق می افتد این است که مسئولان در سطح ملی با ظرفیتهای کشور، منابع طبیعی، دانش و منابع انسانی آشنا می شوند.

وی افزود: همچنین ارزیابی سفرهای استانی نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد اگر بخواهیم نتایج سفرهای استانی امروز دولت را مشاهده کنیم قطعا در 20 سال آینده متوجه خواهیم شد که چه شکوفایی هایی در کشور با سفرهای استانی هیئت دولت نهم بنا نهاده شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: سفرهای استانی در شکوفایی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور نقش موثری داشته است، زیرا توسعه باید متوازن باشد و رشد و شکوفایی در درجه اول مبتنی بر ظرفیتهای همه مناطق کشور است.

وی اظهار داشت: دولت نهم با برگزاری سفرهای استانی سعی دارد منابع ملی را در مناطق مختلف کشور سرمایه گذاری کند که این امر خدمت به همه مردم کشور است .

مشایی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری باید به خاطر داشت که سرمایه اساسا امر مقدسی است که نشانگر حیات است.

داوود مددی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به سیر صعودی رشد صنعت گردشگری طی سه دهه گذشته گفت: هم اکنون صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پر شتاب ترین بخشهای اقتصادی دنیا به شمار می رود که درآمد ارزی حاصل از آن در سال 2007 به 856 میلیارد دلار بالغ شده که بعد از نفت، مواد شیمیایی و خودرو در پایگاه چهارم درآمد زایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه گردشگری را به عنوان تنها منبع قابل اتکا برای اداره کشور قرار داده اند، این در حالی است که تعداد گردشگران در سطح دنیا در سال 2007 به 900 میلیون نفر رسیده که در سال 1950 ، 25 میلیون نفر بوده است، ضمن اینکه پیش بینی می شود در سال 2020 این رقم به یک میلیارد و 600 میلیون نفر ارتقا یابد.

مددی گفت: 19 مقصد مهم گردشگری در سال 1950 توانستند 98 درصد گردشگران را به خود اختصاص دهند اما هم اکنون به دلیل تنوع مقصدهای گردشگری در سال 2007 این مناطق تنها 57 درصد گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد: براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، افزایش قیمت نفت و بحرانهای اقتصادی دنیا در شش ماهه ابتدای سال 2007 تاثیر مهمی را بر گردشگری داشته و این روند در شش ماهه دوم سال رو به کندی نهاده است، ضمن اینکه پیش بینی شده رشد صنعت گردشگری در سال 2009 در حدود 2 درصد باشد.

این مقام مسئول در منطقه آزاد کیش سهم اروپا در جذب گردشگران سال 2007 را 470 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: منطقه آسیا با جذب 185 میلیون نفر و آمریکا با جذب 142 میلیون نفر بعد از اروپا مقامات بعدی را به لحاظ جذب گردشگر به خود اختصاص داده اند.

مددی گفت: تعداد گردشگران خاورمیانه رو به گسترش است و در سال 2007 نسبت به 2006 از 16 درصد رشد برخوردار بوده است. ضمن اینکه گردشگران ترجیح داده اند در منطقه خود سفر کنند.

وی اظهار داشت: همه ساله کیش میزبان یک و نیم میلیون نفر گردشگر از داخل و خارج است، ضمن اینکه بسترهای لازم برای جذب سرمایه خارجی و داخلی فراهم است.

مددی خاطر نشان کرد: کیش هم اکنون با برخورداری از 44 هتل و مرکز اقامتی و نیز 10 هزار تخت یک قطب مهم گردشگری به شمار می آید.

وی از انعقاد قراردادی خبر داد که بر مبنای آن، چهارشنبه همزمان با عید غدیر خم کلنگ ساخت مجموعه 11 هزار تختی در قالب یک هتل پنج ستاره در کیش طی پنج سال به زمین زده می شود.

مددی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری ، صنایع دستی خواستار گسترش حمایتهای بانکی و اعتباری از هتل سازان شد و گفت: در طرح جامع مقصد کیش که به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده و صنعت توسعه 20 ساله کیش به شمار می آید محوریت رونق و شکوفایی بر گردشگری قرار گرفته است.

همچنین در ادامه علی انصاری رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان مبل استان تهران نیز گفت: هم اکنون 60 هزار کارگاه مبل سازی در سراسر کشور در زمینه تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند که برآوردها حاکی از آن است که به طور مستقیم و غیر مستقیم 10 درصد کل اشتغال کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: جایگاه ایران طی چند سال اخیر به لحاظ تولید و افزایش سهم صادرات همواره رو به بهبود بوده است.

به گفته انصاری سالانه 20 تا 30 میلیون دلار مبلمان و ملزومات دکوراتیو از ایران به سایر کشورها صادر می شود، ضمن اینکه از کشورهای اسپانیا، مالزی و ترکیه نیز شرکتهای تولید کننده با تاسیس نمایندگی در ایران حضور دارند.

وی اظهار داشت: چنانکه تولید کنندگان ایرانی نیز سلیقه مخاطب را همراه با قیمت مناسب در تامین مبلمان به کار گیرند علاوه بر فروش محصولاتشان بازار ایران را از واردات مبلمان بی نیاز می کنند.

انصاری از صدور مجوز اولین موزه ملی مبل کشور خبر داد و گفت: این مجموعه تا پایان سال راه اندازی می شود، ضمن اینکه ایجاد اولین شرکت علمی تخصصی صنعتی مبل نیز نزدیک استان تهران ایجاد خواهد شد .

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان مبل استان تهران گفت: مذاکراتی نیز با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفته است تا این منطقه را به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اعلام کنند تا سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایرانی مقیم سایر کشورهای دنیا در این منطقه سرمایه گذاریهایی را صورت دهند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده