ضرورت انتخاب فرماندار بومی ؛ در بیانیه ی کانون دوستی رامسر

بیانیه کانون دوستی رامسری های مقیم تهران
موضوع تکراری انتخاب فرماندار غیر بومی برای شهرستان رامسر بار دیگر نگرانی مردم شریف منطقه و سازمان های مردم نهاد را برانگیخته است. آنها پس از گذشت سی سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و تقدیم ٢٧٦ شهید گلگون کفن و پیروزی در نزاع های معروف به قائله جنگل در سال ها ی 59 تا 61 و مقابله مثال زدنی با منافقین و مجاهدین ضد خلق، اینک حق دارند که بپرسند آیا حتی یک نیروی بومی، متعهد و کاردان از میان بیش از ٧٠هزار نفر رامسری را نمی توان سراغ گرفت که توانایی اداره شهرستان خود را داشته باشند؟
درطول سی سال تنها در یک دوره 3 ساله اخیر شاهد حضور فرمانداری آشنا با زبان و مقتضیات منطقه و هم فرهنگ با آنان بوده ایم که افتخار انتصاب آنرا هم دولت خدمتگذار نهم داشته است . در این دوره 3 ساله به دلیل سابقه بیش از 2 دهه فعالیت ایشان در سمت بخشدار مرکزی و بالیدن در فرهنگ خاص شهرستان و آشنایی کامل با متنفذین استانی و متعهدین محلی رامسر دارای بیشترین شتاب توسعه بوده به نحوی که در سفر پر برکت جناب دکتر احمدی نژاد بیشترین فراوانی مصوبات را از آن خود نمود که از آن میان پروژه های ملی زیر را می توان نامبرد که تحقق هرکدام از آنها کافی است که این خطه شهید پرور را به شهرستانی نمونه در سطح خاورمیانه تبدیل نماید.
- پروژه ملی شهرستان گردشگری الکترونیکی
- پژوهشگاه میراث فرهنگی شمال ایران
- فرودگاه بین المللی رامسر
اجرای کل این پروژه های بزرگ و بعضاً بی نظیر بدون حضور فرمانداری رامسری و آشنا با شکل گیری و کیفیت تحقق آنها، غیر ممکن بوده و مسیر موفق طی شده تا امروز را عقیم خواهد گذاشت.
از سوی دیگر دوری بیش از حد شهرستان تا مراکز استان و گویش خاص گیلکی و تفاوت های فرهنگی که عیناً قابل رویت است، ایجاب می کند تا فرمانداری آشنا با این قواعد و شاخه های مهم انتخاب گردد(در غیر اینصورت بایستی همیشه یک مترجم در کنار فرماندار غیر بومی گماشت! که با توجه به جمعیت 45 هزار روستاهای رامسر، استخدام این مترجم کاملاً ضروریست!)
- تجربه تلخ انتصاب فرماندار غیر بومی در تنکابن که بیش از 6 ماه دوام نیاورد، نشان داد که تا چه میزان با چنین حرکت های نادرستی می توان اعتماد عمومی آحاد مردم را نسبت به مدیریت های استانی و دولت خدمتگزار کاهش داد.
فعالان بیش از 18 سازمان مردم نهاد رامسر که این رقم هم در کل استان بی نظیر و گویای مشارکت جمیع اصحاب فرهنگ و ادب، ورزش، اصناف، نخبگان و ... است برخود فرض می دانند تا با شنیدن زمزمه های انتخاب یک فرماندار غیر بومی- به مثابه مقدمه ای دیگر برای حرکت در مسیر ضد توسعه شهرستان - زنگ خطر را به صدا درآورده و از مسئولان بلند پایه دولت خدمتگزار درخواست نمایند تا در این انتخاب خود تجدید نظر فرمایند.



من ا... توفیق

منبع : رامسرنوشت

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده