خواهرخواندگي شهري در جوار دوحه و رامسر

سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران در جلسه ستاد برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج از کشورضمن بيان اين مطلب كه در سال همت مضاعف و كار مضاعف بايد تلاش جدي تري مد نظر قرار گيرد گفت: با رواج سرمايه گذاري، بخشي از استعدادهاي بالقوه بايد به افرادي كه انگيزه كافي براي استفاده از پتانسيل هاي استان را دارند معرفي شود تا بالفعل گردد.

وي از پيگيري هاي مجدانه در خصوص عقد قرارداد خواهرخواندگي شهري در جوار دوحه و رامسر خبر داد و گفت: بسياري از مناطق مازندران در هيچ جاي دنيا قابل رويت نيست و پر مسافرترين شهرك ايران در مازندران قرار دارد كه اين نكته نشان از قابليت هاي فراوان اين خطه دارد.

طاهايي ظرفيت هاي كشاورزي استان را ۲۰۰ هزار هكتار اراضي شيب دار كم بازده اعلام كرد و گفت: با توجه به اين كه اين اقليم بهترين بازدهي را دارند اما تا كنون كمتر از ۲۰ درصد از اراضي استان يكپارچه سازي شده است.

طاهايي با اعلام اين مطلب كه دولت مصمم است موانع پيش روي توسعه صنعت در استان را با ملاحظات زيست محيطي از ميان بردارد،گفت: ما نيز در مازندران اين بحث را به طور جدي در دست پيگيري داريم.

استاندار اشتغال را نتيجه سرمايه گذاري دانست و افزود: ظرفيت هاي خوبي از جمله گردشگري و بنادر در استان وجود دارد كه بايد از آن استفاده بهينه شود.

طاهايي با اشاره به اینکه احداث صنایع مادر در استان از مصوبات سفرهای استانی دولت بوده اظهار داشت: هم اکنون حجم سرمایه گذاریهای صنعتی و معدنی طرح آمایش صنعت و معدن کشور در مازندران معادل هزار میلیارد تومان است.

وي گفت: : حدود ۵۸۰ میلیارد تومان از این اعتبار در قالب تسهیلات بانک صنعت و معدن آماده اعطاء به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش صنعت و معدن است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان از استانهای ثروتمند کشور از حیث منابع عظیم خدادادی و معدنی است، اظهار داشت: موانع سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در مازندران بايد از پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی رفع شود.

وي با اشاره به اینکه اداره راه و ترابري آمادگی اجرای قطار ساحلی شرق به غرب مازندران به سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج را دارد افزود: پروژه فوق در قالب پروژه های ملی بوده که می تواند زمینه سودآوری و ایجاد درآمد افزوده را برای سرمایه گذاران فراهم آورد.

وی با اعلام اینکه احداث آزادراه شرق به غرب از مصوبات دیگر سفر دولت به مازندران است اظهار داشت: علیرغم اینکه ردیف بودجه ای برای تملک زمین جهت ایجاد آزاد راه فراهم است می تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاران جهت ایجاد تاسیسات در طول مسیر آزاد راه باشد.
منبع: دريا نيوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده