پيشرفت‌هاي هسته‌اي نشانه همت عالي جوانان است

به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه رامسر به تجليل از جايگاه شهيدان والامقام شهيد امير صياد شيرازي و سيد شهيدان اهل قلم سيد مرتضي آويني پرداخته و براي روح ملكوتي آنان درجات عالي را آرزو كرد.
وي پس از تبريك روز بيستم فروردين، روز فناوري هسته‌اي با تبيين فرآيند تبديل شدن جمهوري اسلامي به يك كشور قدرتمند هسته‌اي ادامه داد: امروز در حالي دنيا به ناچار خود را به قبول ايران هسته‌اي قانع مي‌كند كه در سال‌هاي نه چندان دور، حاضر نبودند چند قطعه سانتريفيوژ تحقيقاتي را در اختيار ايران قرار دهند، ولي امروز با چند هزار سانتريفيوژ در حال فعاليت آن هم كاملا بومي و ايراني مواجه هستند.
امام جمعه رامسر تصريح كرد: دنياي سلطه تمام توان خود را به كار مي‌برد تا كشورهاي مستقل نتوانند طعم خودكفايي را بچشند و با تهديد و فشار مي‌خواهند ملت‌ها را نيازمند به خود نگهدارند و براي همين، با زور و تهديد ملت ايران را تحت فشار قرار مي‌دهند تا از فناوري صلح‌آميز بومي شده هسته‌اي خود دست برداشته و دست خود را همچنان به سوي آنها دراز كند، همين قدرت‌ها نشان دادند كه از توانمندي‌هاي خود به‌عنوان ابزار قدرت استفاده كرده و هر وقت بخواهند كشورها را تحريم كرده و قراردادهاي خود را زير پا مي‌گذارند، آيا واقعا منطقي است كه از توانايي و سرمايه خود چشم‌پوشي كرده و دست خود را به‌سوي دشمنانمان دراز نگه داريم.
حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان كرد: پيشرفت‌هاي هسته‌اي ما، نشانه همت عالي و مضاعف جوانان ما است و نشان مي‌دهد جوان ايران اگر همتش را مضاعف كرده و از تهديدها نهراسد، از هر ناممكني ممكن مي‌سازد.
وي اظهار داشت: كشورهاي بي منطقي مثل حكومت آمريكا كه خود بيشترين بمب اتمي را ذخيره كرده و بزرگ‌ترين ناامني را براي بشريت به وجود آوردند، ملت ايران را به بمب اتمي تهديد مي‌كنند، آنها بايد بدانند كه هيچ قدرتي در مقابل ملت مقاوم ايران، هيچ غلطي نمي‌تواند بكند و اين مردم هر دست متجاوزي را قطع خواهند كرد.
وي افزود: يكي از ابعاد كار مضاعف در كشور، كار فرهنگي است، با وجود بنيه‌هاي ديني و پشت سر گذاشتن سه دهه از انقلابي كه بر مبناي فرهنگ ديني شكل گرفت، متأسفانه در كشور ما، مشكلات و معضلات مختلف فرهنگي وجود دارد كه كار مضاعف در اين بخش، برنامه‌ريزي مناسب‌تر براي كاهش اين مشكلات فرهنگي را مي‌طلبد.
باقرزاده تاكيد كرد: بهترين ملاك و شاخص براي مسائل فرهنگي، رضايتمندي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد است ولي با تأسف تمام، اخبار مختلف حاكي از نارضايتي مراجع عظام تقليد از وضعيت فرهنگي كشور در ابعاد مختلف است.
وي گفت: از طرف ديگر، مومنان و متدينان جامعه هم به شدت از اوضاع فرهنگي ناراضي هستند، مثلا در موضوع حجاب به‌عنوان يك مقوله بنيادي فرهنگي كه سلامت جامعه و استحكام خانواده به بودن و نبودن آن بستگي دارد، واقعا جامعه دچار مشكل است.
خطيب جمعه رامسر تصريح كرد: مراكز فرهنگي مانند دانشگاه‌ها برخلاف انتظار، صحنه مظلوميت حجاب و دختران با حجاب است، هر چند در زمان دولت اصلاحات زمينه‌هاي گسترش بدحجابي فراهم و برخي از مسئولان سياسي و فرهنگي آن دوران از مدافعان بد حجابي و اباحي‌گري فرهنگي بودند، ولي حالا پنج سال از عمر دولت اصولگرا مي‌گذرد و ما حتي يك طرح و برنامه موثر براي افزايش حجاب و نهادينه شدن آن در جامعه و مبارزه با مظاهر بدحجابي از سوي دولت اصولگرا هم سراغ نداريم و بسيار خوشحال خواهيم شد اگر برنامه و طرح شايسته‌اي وجود دارد ما را هم از آن مطلع سازند.
وي ادامه داد: متأسفانه روز به روز مظاهر بدحجابي در جامعه گسترش يافته و هيچ ترسي هم براي بدحجابان و مروجان آن در جامعه وجود ندارد، بلكه بالعكس برخي از محصولات فرهنگي در رسانه‌هاي مختلف و سخنان برخي از بزرگان كشوري باعث سست شدن پايه‌هاي حجاب در جامعه و تضعيف روحيه كساني مي‌شود كه به نهي از منكر بدحجابان مي‌پردازند.
باقرزاده در بخش ديگري از سخنان خود نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را مخاطب قرار داد و گفت: همان طور كه مي‌دانيد خودروسازان دولتي داخلي به پشتوانه تعرفه بالاي واردات خودرو، محصولات خود را به قيمت‌هاي بالا و غير منطقي به مصرف كنندگان داخلي تحويل مي‌دهند و كاهش تعرفه از سوي مجلس، بارقه اميدي در جامعه ايجاد كرد كه بتوانند خودورهاي ارزان تر و با كيفيتي بهتر را مورد استفاده قرار دهند، ولي قطعا اين تصميم شما بر خلاف ميل خودروسازان بوده و به همين دليل واكنش آنها را به همراه داشت.
وي بيان داشت: آنچه كه در طرح و سخنان شما نمايندگان به چشم نمي‌خورد، اعتراض به قيمت غيرمنطقي محصولات توليدي است، با آنكه شما به‌خوبي مي‌دانيد قيمت‌هاي فعلي فراتر از قيمت معقول و منطقي است و با وجود كاهش قيمت بين‌المللي خودرو و كاهش قيمت مواد اوليه وارداتي، هيچ كاهشي در قيمت خودروهاي توليدي داخلي مشاهده نمي‌شود ولي شما نمايندگان محترم، اعتراض موثري به اين وضعيت نمي‌فرماييد، گويا به پشتوانه بالا بودن تعرفه‌هاي وارداتي، براي شركت‌هاي خودرو ساز، حاشيه امني وجود دارد كه با آسايش خاطر، فقط و فقط به افزايش درآمد خود اهميت داده و هيچ احساس نگراني نمي‌كنند.
‌‌امام جمعه رامسر تحولات قرقيزستان و شكست طرفداران انقلاب مخملي گل لاله در آن كشور پس از حدود پنج سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها كه با انقلاب‌هاي رنگي، به خوش رقصي براي آمريكا و غرب پرداخته و به حمايت آنها دل خوش كرده بودند، قدرت آنها مانند حباب بادكنك بود كه يكي پس از ديگري در حال تركيدن است و اين بار بعد از اوكراين، در كمتر از سه روز اعتراض مردمي، دولت حامي غرب شكست خورده و به پايان خط خود رسيد.
وي گفت: همه اينها درس عبرتي است براي همگان به ويژه آنها كه به ملت‌هاي خود پشت كرده و خواب غرب پرستانه ديده و قبله خود را كاخ سفيد قرار مي‌دهند.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده