بیست و نهمین سالروز شهادت امیر سرتیپ خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی

بیست و نهمین سالروز شهادت امیر دلاور لحظه های جنگ ، سرتیپ خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت با حضور فرماندهان ارشد نظامی و ارتشی در زادگاهش واقع در شیرود تنکابن برگزار می شود.
تاریخ هشت ساله دفاع مقدس مردم ایران زمین همواره مزین به نام مردان راست قامتی بوده که با اخلاص ندای " هل من ناصر " حسین را لبیک گفته و قدم در عرصه های نبرد گذاشتند و شربت شهادت را عاشقانه سر کشیدند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در بیانیه ای به مناسبت هشتم اردیبهشت سالروز شهادت امیرسرتیپ خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی آورده است :‌شهید شیرودی مردی از تبار عشق و ایمان و آینه و باران بوده که نامش بر آشمان آبی ایران زمین درخشیدن کرده است.

این بیانیه می افزاید:‌ خلبان تیزپرواز آسمان ایران از همان روزهای آغازین ماهیت جنگ را به خوبی شناخت و با حضور در مناطق جنگی عاشقانه حماسه آفرید تا جایی که شهید دکتر چمران از وی به عنوان "ستاره درخشان جنگ کردستان " یاد کرد.

شیرودی مرد لحظه های آسمانی ، روستازاده ای که آسمانی شد. پرواز در رگ های او جریان داشت و ارتش ، دانشگاهی برای آموختن پرواز شد به گونه ای که سال های خدمت در ارتش از او به ناجی غرب و فاتح گردنه ها نام برده است.

شهید شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از 40 بار سانحه و بیش از 300 مورد اصابت گلوله بر هلی کوپترش باز هم سرسختانه جنگید و با نجات یافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرین پرواز خود در هشتم اردیبهشت 1360 در منطقه بازی دراز ، هنگامی که عراق لشکر زرهی با 250 تانک و پشتیبانی توپخانه و خمپاره اندازه و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی را برای بازپس گیری ذهاب ، گسیل داشته بود به مقابل با آنان پرداخت .

این شهید والا مقام پس از انهدام چندین تانک از پشت سر ، مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گزارش مهر بسیاری از صاحبنظران جنگ های هوایی او را نامدارترین خلبان جهان نامیده اند چنانکه شهید فلاحی می گوید:‌او غیرممکن ها را ممکن ساخت ، کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام دادم فرمودند " او آمرزیده است ".


تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده