شهر زيبا با داشتن معماري مناسب هويت مي‌گيرد


علي اميني‌شاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: نماي بي‌هويت، شهرها را بي‌هويت مي‌كند، بنابراين بايد تلاش كنيم تا با احداث نماهاي با هويت و زيبا هويت اصلي و زيربنايي شهرها را حفظ كنيم.
وي با اشاره به هويت‌دهي به شهر افزود: معماري به عنوان اجتماعي‌ترين هنر بشري با فضاي اطراف انسان مرتبط است و حضور فضا، بنا و شهر از گذشته تا به امروز و در آينده لحظه‌اي از زندگي روزمره انسان، غايب نبوده و نخواهد بود.
اميني‌شاد خاطرنشان كرد: هيچ كس بهتر از معماران نمي‌تواند در راستاي هويت بخشي به شهرها گام بردارد؛ مهندسان شهرسازي و معماران بايد دست به دست هم دهند تا بتوانند شهري با هويت و زيبا را شكل دهند.
وي با اشاره به فعال نبودن انجمن معماران تصريح كرد: معماران بايد به صورت يك انجمن حضور خود را اثبات كرده و براي فرهنگ‌سازي هزينه كنند.
نايب رئيس شوراي شهر رامسر به طرح ابتكاري استفاده از هنر معماري در مدارس اشاره كرد و گفت: بايد در تمام زمينه‌ها از هنر معماري به بهترين شكل استفاده شود.
اميني‌شاد اضافه كرد: با توجه به اينكه ايجاد روحيه نشاط و شادي در دانش آموزان ارتباطي موثر در روند تحصيلي و رغبت دانش‌آموزان براي علم‌آموزي دارد، بايد تلاش شود كه مدرسه‌سازي در استان و حتي در كشور نوسازي صرف نبوده و از شكل كلاسيك و بي‌روح گذشته خارج شود.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر رامسر تصريح كرد: هنر معماري را در حياط، نما و فضاهاي يكي از مدارس شهرستان رامسر به صورت نمونه استفاده كنيم.
اميني‌شاد گفت: فضاي معماري در مدارس رغبت دانش‌آموزان را براي حضور در مدارس و حتي تلاش براي علم‌آموزي افزايش مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب امسال را سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري كرده‌اند، بايد تلاش كنيم تا اين شعار سال را به فرهنگ تبديل كنيم و بهترين جا براي آغاز فرهنگ‌سازي مدارس است.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده