ضرورت توجه به گردشگري درماني و بهداشتي در رامسر بعنوان بخشي ازتوسعه صنعت گردشگري

گردشگري درماني و بهداشتي امروزه از رو به رشدترين بخش هاي صنعت گردشگري جهان است که باعث شده سازمان هاي دست اندرکار و کشورهاي علاقمند به توسعه گردشگري توجه خود را به اين بخش از صنعت توريسم جلب و براي آن برنامه ريزي کنند.زندگي صنعتي در بيشتر کشورهاي دنيا الزاماتي را با خود همراه دارد و نيازهايي را نيز براي مردم جوامع مختلف ايجاد کرده است.
مديريت توريست درماني ارايه مطلوب خدمات درماني و بهداشتي به گردشگران داخلي و خارجي از منظر بهروره ي اقتصادي که به منظور درمان و ديدار از جاذبه هاي ديدني به به شهرديگري وارد مي شوند . اقليم درماني و مباحثي از اين قبيل که پتانسيل منابع اين نوع درمانها ي طبيعي در استان و شهررامسر فراهم بوده و از طرفي ايجاد مراکز درماني پيشرفته ارزان قيمت بخش خصوصي و دولتي در مقايسه با استانها وکشورهاي همجوار و راحتي تردد ، تطميع کننده بيماران و گردشگران داخلي وخارجي خواهد بود که قصد ديدار و درمان در شهرها و کشور ايران را دارند.

• گردشگري درماني و بهداشتي امروزه از رو به رشدترين بخش‌هاي صنعت گردشگري جهان است که باعث شده است سازمان‌هاي دست‌اندرکار در کشورهاي علاقمند به توسعه‌ گردشگري توجه خود را به اين بخش از صنعت توريسم جلب و براي آن برنامه‌ريزي کنند و به همين دليل است که در نقاط مختلف جهان روش‌هاي درماني طبيعي مانند استفاده از چشمه‌هاي آب‌گرم بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرد و تمامي اقشار مردم اعم از کم درآمدها و پردرآمدها به سمت اين نوع از گردشگري ابراز تمايل مينمايند.

همزمان با ارائه خدمات درماني اصلي در مراکز درماني دانشگاهي ، در دوره نقاهت مثلا با استفاده از چشمه‌هاي آب‌گرم و سواحل و ارتفاعات مشرف به شهر زيباي رامسر، ييلاقات، آبشارهاو.... که همگي محل‌هايی مناسب برای ایجاد اقامتگاه‌های توریستی بوده، با ایجاد مراکز تفریحی و ارائه سرویس‌ها و امکانات در این نقاط می‌توان آنها را به مقاصد گردشگری درجه اول در کشور برای گردشگران تبدیل کرد، زیرا هم‌زمان ضمن دریافت کالا در قالب خدمات پزشکی ،هم لحظه‌هایی مفرح و پرهیجان داشته و هم به سلامت و آرامش دست می‌یابند. علاوه بر این به رونق دیدار و استفاده ازجاذبه‌های طبیعی، روش‌های درمانی با گرایش توریسم درمانی به دلایل اقتصادی وکسب درآمد و رونق اقتصادي وارز نیز در منطقه بیشتر مورد تو جه بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته و موجب پیدایش فرصت های شغلی جدید میشود، زیرا که صادرات خدمات پزشکی از این طریق یک اصل شناخته شده برای تقویت ساختار بهداشت و درمان کشورمان است . مدیریت توریسم درمانی به علت داشتن متولیان متعدد ، نیاز به هماهنگی بیشتر بین دستگاهی و درون دستگاهی دارد. در سطح کلان کشوری، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه و وزارت رفاه و وزارت کشوراز جمله دستگاههایی هستند که با توجه به حوزه‌ی اختیارات خود هر کدام به نوعی در این موضوع تصمیم‌گیرنده محسوب می‌شوند. شناسایی و تجهیز مراکز درمانی دولتی و خصوصی که شاخصهای لازمه پذیرش گردشگر داخلي و خارجی بیمار را داشته باشند و بتوانند مجموعه‌ای از سرویس‌های مناسب استاندارد درمانی را ارائه دهند. پس از اجرای این طرح، مجموعه‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که دارای شرایط پذیرش بیمارداخلي و خارجی باشند، به بیماران به طرق مختلف مثلا از طریق سقارتخانه ها ، وب سایت ها و رسانه هامعرفی می‌شوند.
در حالي كه توجه همگان به صنعتي شدن شهرجلب شده ودر اين راه مقاومت وعدم صدور مجوزهاي لازم جهت ايجاد مراكز صنعتي و كارخانجات از سوي ارگانها وسازمانهاي مسئول وجود دارد بي شك توجه به  گسترش و تكميل و تجهيز بيمارستان رامسر و ايجاد مراكز جديد درماني و استراحتگاهها بهمراه آماده سازي فرودگاه رامسر و ديگر مراكز تفريحي ضروري بنظر  مي رسد و بايد در برنامه مسئولان و برنامه ريزان براي پيشرفت رامسر قرار گيرد.
محمودرضا لطيمي
ارديبهشت89

3 نظرات:

مهدي

سلام

برادر جان ما پزشك درست حسابي تو رامسر نداريم حالا دنبال چه باشيم؟

نياز كتالم رامسر به پايانه مسافربري

از اداره كل راه و ترابري استان مازندران تقاضا مي‌شود در مورد احداث پايانه اتوبوس‌هاي بين‌شهري در «كتالم» رامسر اقدام كنند.

كتالم ـ شيخ‌زاهد

ما ندرتا در باره آنچه كه داريم فكر مي كنيم در حاليكه پيوسته در انديشه چيزهايي هستيم كه نداريم.
ملكي

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده