شهردار رامسر: 16 نقطه بافت فرسوده در رامسر وجود دارد

شهردار رامسر گفت : سازمان بهسازی بافت فرسوده شهری در استان مازندران برای دومین شهر در رامسر در تاریخ 13/11/88 با ابلاغ وزیر کشور ثبت گردید وی افزود : 16 نقطه بافت فرسوده در رامسر وجود دارد که به لحاظ بافت فرسوده مصوب در کشور رامسر مقام اول را دارد که یک امتیاز منفی برای این شهر گردشگری می باشد . مرادی تصریح کرد : ما موظف هستیم بعناون مدیر شهری روی این نکته کار نموده و با حمایت های مسئولین ارشد شاهد حرکت های نوینی در بهسازی بافت فرسوده شهری باشیم .

به گزارش روابط عمومي شهرداري شهردار رامسر در ادامه  عنوان کرد : یکی از معضلات جدی رامسر عدم استفاده درست از منابع درآمدزای رامسر است که تبدیل به یک معضل شده است وی اظهار امیدواری نمود که انشاءالله با اجرایی شدن این سازمان حرکت های نوینی را در شهر آغاز خواهیم نمود . مهندس مرادی مجوز ساخت انبوه سازی ، بلند مرتبه سازی و برج سازی را از جمله اقدامات شهرداری دانست و گفت : ما در 5 نقطه آماده جذب سرمایه گذار می باشیم و باید از نگاه بومی گری خارج شده و در فراهم کردن فرصت های مناسب برای جذب سرمایه گذار بکوشیم . وی عدم اعتماد عمومی مردم رامسر را از جمله مشکلات جدی این شهر دانست و گفت : این مشکل باید حل شود زیرا مردم رامسر علیرغم عدم اعتماد عمومی می خواهند که کاری صورت بگیرد . مرادی با اشاره به اینکه 9 درصد از مساحت کل رامسر را بافت فرسوده تشکیل می دهد گفت : ما در دو ماهه اول اقدام به تهیه عکس های هوایی از تمام سطح شهر نمودیم و اکنون تمام شاخص های شهری را در دست داریم و با توافق نامه ای که با سازمان شهرداری ها امضاء نمودیم توانستیم 300 میلیون تومان اعتبار بگیریم . شهردار رامسر افزود : ما می توانیم از عکس های هوایی برای توسعه پایدار استفاده نماییم . شهردار رامسر همچنین از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری شهرداری رامسر در آینده نزدیک خبر داد و گفت : تا دو ماه آینده این سیستم راه اندازی خواهد شد و ادامه داد : طرح بهسازی بافت فرسوه شهری بصورت پایلوت در یکی از محله های رامسر شروع شده که با استقبال خوب مردم ساکنان آن محل مواجه گردید .

در ادامه مهندس عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار گفت : تبریک می گویم به شهردار و اعضای شورا که در مسیر بسیار خوبی گام برداشته اند زیرا بافت های فرسوده یکی از معضلات مهمی است که در همه شهرها وجود دارد و حتی در پایتخت کشورمان با آن امکانات بالا و مدیریت یکپارچه و نگاه شهری هنوز نتوانسته با این معضل کنار بیاید و در استان مازندران نیز 4500 هکتار بافت فرسوده داریم که رامسر به نسبت 5 درصد بافت فرسوده دارد . وی افزود : مسئولین شهرداری رامسر در یک تلاش گسترده می خواهند نوسازی شهر را شروع نمایند و شهرداری های هم جهت در جهت توسعه به موازات هم عمل می کنند و با تشکیل این سازمان و اتخاذ سیاست های درست در بازسازی بافت فرسوده عمل می نمایند .

مهندس هاشمی در ادامه گفت : بافت های فرسوده شهری مانند باتلاقی می باشند که اگر با ساز و کار درست وارد نشویم در آن غرق خواهیم شد و در حقیقت پارامترهای نا امید کننده در خود دارد و می طلبد که در آن سمت و سوی مشخصی داشته باشیم و به نظرات غیر کارشناسانه گوش ندهیم . وی افزود : اگر نگاه کارشناسی به موضوع شود و جدیت و دقت در نگاه شهری باشد با کمک شهردار پر تلاش و اعضای دلسوز شورا این بافت ها را بازسازی می کنیم . .

مهندس هاشمی در پایان از تلاش و پی گیری های مستمر مهندس مرادی شهردار و اعضای شورا و پرسنل زحمتکش شهرداری تقدیر و تنشکر نمود .




تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده