خبر دارید، در اتاقک های تله کابین چه خبر است؟

روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نگرانی های بوجود آمده در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: این موضوع تازه و جدید نیست مدتها در صدد بیان این موضوع بودم. دلسوزان نظام مکرر این نگرانی فزاینده را تذکر دادند و آن توجه به موضوع عفاف و حجاب در داخل جامعه است. نگرانی شدید شما مومنین و برادران و خواهران عزیز نسبت به بی بندوباری های گسترده و لجام گسیخته در جامعه ماست. هر روز ما شاهد بی بند و باری ها و اشکال مختلف بد حجابی هستیم متاسفانه بدحجابی ها به تدریج در حال تبدیل شدن به بی حجابی است.

* به تعبیر یکی از محققین سی سال تمام بدحجابی در کشور ما به اشکال مختلف به حیات ننگینش ادامه داده و در حال تبدیل شدن و پوست انداختن است.یعنی در حال تبدیل شدن به مراحل بعدی است گویی جایگاه خودش را در کشور تثبیت کرده و الان مراحل دیگر را تثبیت می کند اشکال بی حجابی را با کمال وقاحت از سوی بعضی از عناصر فاسد می بینیم که متاسفانه با بی اعتنایی و بی توجهی نسبت به صحنه های جگر خراش در کشور موجبات نگرانی های گسترده را فراهم می آورند.

* به تدریج افراد وقیح دیگری که در این سنین دوران نوجوانی را با بدحجابی گذرانده اند الان که به سنین جوانی و میانسالی رسیده اند در حال تجربه بی حجابی اند. این نگرانی است که بعضی از این افراد در درون ماشین به ویژه بعضی خانم هایی که راننده اند بی حجابی را در درون ماشین های خود تجربه کنند در همین ایام نوروز یازده میلیون نفر وارد استان مازندران شدند به استاندار مازندران بخاطر این آمار مدال نوروز بانی دادند. اما آیا فکر کردند چه بلایی بر سواحل ما آمد چقدر افراد در این سواحل و این ایام تجربه بی حجابی نه بد حجابی کردند. آیا خبر دارند که در تله کابین ها چه وضعیت های فضاحت باری در اتاقک های تله کابین به وجود آمده است؟ چقدر زنان فاسد در این سواحل خانه اجاره و فساد کردند؟ آنجا که مدال نوروز بانی داده می شود اینجا که زمینه بی حجابی صورت می گیرد باید چه مدالی داده شود؟

* برای مسئله اقتصاد چهار سال تمام طرح هدفمند کردن یارانه ها در درون کشور مورد بررسی و بارها در مجلس شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت انتظار دلسوزان نظام اسلامی و مومنین این است که آیا حجاب و عفاف به اندازه طرح هدفمند کردن یارانه ها و اموری را که در میان مردم بیان می شود آیا به این اندازه قداست و ارزش ندارد؟

* انتظار مردم این بود که مجلس و دولت بعد از آن بی بند و باری های گسترده ی دوران اصلاحات بوجود آمد ارزشها را در جامعه ترویج بدهند و نهادینه کنند. مردم ما به این دولت دل بستند و رای دادند تا این نابسامانی ها از جمله نابسامانی فرهنگی رفع گردد. چر انتظار و امید مردم تحقق پیدا نکرد؟

* ما متاسفیم که حتی بعضی از طرحهایی که در سالهای گذشته به اجرا در آمد تداوم پیدا نکرد. طرح امنیت اجتماعی که از سوی نیروی انتظامی اجرا شد و مورد تاکید و تایید رهبر و روحانیت و بسیاری از شخصیتها و مردم مواجه شد و برکات بزرگی را آفرید از سوی بعضی از مسئولین مورد تردید واقع شد مورد استقبال واقع نشد و متوقف گردید. امروز شاهد این همه صحنه های نکبت بار نبودیم.

* چسبانده ترین لباسها و بدترین وضعیت آرایش مو و سر و صورت را متاسفانه شاهد هستیم. با وقاحت تمام می بینیم که برخی افراد این آرایش ها و مدهای لباس را آموزش می دهند.آثار این صحنه ها را در دختران نوجوان دانش آموز و در افراد دیگر می بینیم. باید این صحنه ها خاتمه داده شود. استدعای مردم مشخصا از ریاست محترم جمهور و هیات دولت و مجلس شورای اسلامی این است که دغدغه هایی که رهبر معظم انقلاب را که مکرر تذکر دادند و به صراحت تمام بیان شد مورد توجه قرار گیرد. به نگرانی ها توجه شود و به مانند موضوعات دیگر ما شاهد تدابیر شایسته در این رابطه باشیم.

* نظام اسلامی وظیفه اش این است که محور عفاف و حجاب و پوشش را در جامعه حفظ کند و تدبیری بیاندیشد تا خدای ناکرده شاهد صحنه ها ی نکبت بار دیگر نباشیم. امید این داریم که شاهد تدابیر عملی باشیم و نابسامانی ها در زمینه بی عفتی پایان داده شود./ روابط عمومی ستاد نماز جمعه بابل

بنقل از دريانيوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده