بازدید از چهارمین دوره ی جشنواره ی « شهر من فرهنگ من »

چهارمین دوره ی جشنواره ی « شهر من فرهنگ من » با محوریت برپائی نمایشگاه فرهنگ بومی از 2 تا 4 خرداد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

این نمایشگاه که به همت 15 دانشجوی رامسری تهران و همکاری جمعی دیگر بر پا شد شور و شوق عجیبی در میان برگزار کنندگان برپا کرد.

مراسم افتتاحیه ی این نمایشگاه عصر روز 2 خرداد در تالار مرکزی دانشگاه امیرکبیر آغاز و پس از آن درب نمایشگاه به روی بازدید کنندگان گشوده شد.

با آن که اکثر غرفه های نمایشگاه با محوریت مرکز استان و استانی برگزار می شد معدود شهرهائی هم بودند که محوریت شهرستانی به غرفه داده بودند. از جمله ی این شهرستان ها کاشان ، ارسباران و شهرستان زیبای رامسر بود.

غرفه ها بسته به حمایت مدیران شهرستان توانسته بودند توانمندی های استان و شهرستان خود را به منصه ی ظهور برسانند.

غرفه ی رامسرسه بخش داشت که به مثابه ی سه اتاق در نظر گرفته شده بود. اتاق های سمت چپ و راست متشکل از صنایع دستی و موارد مصرفی در فرهنگ شهرستان رامسر بود و اتاق مرکزی با مبلمانی جدید پذیرای میهمانان غرفه بود. این سه اتاق با نرده ی چوبی ازهم تفکیک شده بودندو هردو غرفه ی سنتی با نمد فرش شده بودند.

غرفه ی سمت چپ با ریسه ی پیاز ، ریسه ی سیر ، وسایل مورد استفاده ی سنتی از قبیل کلید چوبی خانه های روستائی ، صندلی چوبی ( چو کتل ) ، دمپائی چوبی ( کتل ) ،کتاب های نویسندگان رامسری ، چینش زیبای گیاهان داروئی و سبزیجات محلی خشک شده ، بخشی از وسایل مصرفی در آشپزخانه سنتی و قدیمی آراسته شده بود.

غرفه ی سمت راست با کدوی آویزان از ریسه ی کاه ، گردنبند بلندی از شکوفه ی بهار نارنج ،سینی و منقل پر از شکوفه ی بهار نارنج خشک شده زینت داده شده بود.

سقف دو اتاق سنتی از تیرهای چوبی و گونی کنفی به منظور تداعی اتاق گلی شکل داده شده بود.

اتاق مرکزی غرفه نیز با یک رایانه ی قابل حمل ( لب تاپ ) تصاویر زیبای رامسر را پخش می نمود. روی میز مرکزی سبدی از پرتقال ، ازگیل ژاپنی ( کنژابون ) ، قطاب ، شیرینی روغنی عید ( شکری ) قرار داشت و میهمانان با پرتقال دلار زده ( چاشنی خوشمزه ی سبزیجات معطر ) پذیرائی می شدند.

سرتاسر دیوار غرفه ها نیز از چادر شب های رنگارنگ ، تصاویر بسیار زیبائی از مناظر رامسر و شعر نوشته های نستعلیق از شعر ایلملی روحانی ، شاعر توانمند رامسر آذین شده بود.

توزیع نقشه ی راهنمای گردشگری شهرستان رامسر ، توزیع سی دی معرفی رامسر و تهیه ی نشریه ی معرفی رامسر و جاذبه های آن از دیگر کارهای بانیان غرفه ی رامسر بود.

غرفه ی رامسر با جامعیت کامل از فرهنگ ، سنت ، لوازم و تجهیزات ، گیاهان داروئی و زینتی ، معرفی نویسندگان و اهل علم رامسر و معرفی رامسر در غالب سی دی و نشریه ، غرفه ای سرآمد از دیگر غرفه ها بود و ازاین بابت باید از دست اندرکاران برپائی این غرفه صمیمانه قدردانی کرد.

غرفه ی شهرستان رامسر با اشاره به حمایت خلعتبری بخشدار شهرستان رامسر ، عیسی خاتمی در تخصیص صنایع دستی ،کفاشی مدیر دفتر سازمان گردشگری در رامسر ، کوهستانی و تخصیص بخشی از صنایع دستی رامسر ، امین خواه مدیر شرکت امین گرافیک و تخصیص عکس های زیبائی از رامسر توانست غرفه ای سربلند در نمایشگاه باشد.

در غرفه ی رامسر دانشجویان گرانقدر زیر فعال بودند که به سهم خود از تک تک آنان صمیمانه سپاسگزارم.

آقایان : جابر اسماعیلی ، سینا بهرامیان ، آرش درجانی ، محمد جبلی ، مهران حسن نژاد ، مجتبی لاریجانی ، اسماعیل عشوری مقدم ، محمد علیمرادی ، مجید نصرالهی

خانم ها : پریماه بهرامیان ، لیندا بهرامیان ، شیما حسینی ،نسرین سهرابی ، ستاره لاریجانی ، سودابه لاریجانی


از دوستان گرامی برای دعوت در افتتاحیه ی مراسم صمیمانه سپاسگزارم.
با تشكر از مهندس مهدي حلاجيان- منبع وبلاگ ساحل دريا

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده