سوالات رئيس شوراي شهر رامسر از شهردار؛

در شهرداري رامسر به تنهايي تصميم گرفته مي‌شود
بدون حضور فيزيكي 800 هزار تومان با عنوان مشاور مالي پرداخت مي‌شود
تمام درآمدهاي شهرداري بايد به حساب‌هاي شهرداري واريز شود
شهرداري بدون اطلاع شورا نيروي متخصص جذب مي‌كند
هيچگونه گزارشي از ماموريت‌ها ارائه نمي‌دهيد
به گزارش خبرگزاري فارس از رامسر، سيد كمال سيدي كه اين سوالات را در اختيار رسانه‌هاي گروهي قرار داده است، گفت: با توجه به عدم توجه لازم شهردار رامسر به تذكرات شفاهي و مكتوب براي اصلاح برخي امور و در راستاي ايفاي وظايف قانوني و شرعي و پايبندي بر تعهد و سوگند ياد شده مبني بر حفظ امانت، انجام هر چه بهتر وظايف و خدمت به مردم و در نظر داشتن عدالت و انصاف و فارغ از هر گونه شائبه انتخاباتي طرح سؤال رسمي از شهردار رامسر را اعلام مي‌كنيم.
وي درباره اين سوالات افزود: با عنايت به اينكه مردم رامسر بسياري از مشكلات و مطالبات خود را به اعضاي شورا به‌عنوان حلقه ارتباطي بين مردم و مسئولان منتقل مي‌كنند چرا در هنگام حضور مسئولان و مديران ارشد استاني و كشوري در شهر رامسر اطلاع رساني مناسب به شورا براي ديدار، بيان و انتقال مشكلات و پيگيري مطالبات مردم صورت نمي‌گيرد.
در ادامه اين سوالات آمده است: ضعف نظارت وعدم برنامه ريزي صحيح و عدم مديريت شايسته در انجام امور عمراني كه مصاديق عيني آن را در ريزش ديوار اشكونكوه، ريزش ديوار مسجد لمتر ، دوباره كاري در ميدان شهيد رجايي، دوباره كاري در شيرلو، دوباره كاري در تعميرات ساختمان اداري شهرداري شاهد هستيم چگونه قابل توجيه و هزينه‌هاي مكرر اينچنيني چگونه جبران خواهد شد.
ادامه سوالات رئيس شوراي شهر از شهردار به شرح ذيل است.

* بدون حضور فيزيكي 800 هزار تومان با عنوان مشاور مالي پرداخت مي‌شود
در حالي كه به مشاور بومي واحد املاك شهرداري با داشتن 30 سال تجربه، تخصص، دانش و دارا بودن سابقه رياست بنياد علوي تنكابن كه به نوعي شناسنامه املاك منطقه است با وجود حضور مستمر در شهرداري و ارائه خدمات مشاوره‌اي شايسته ماهيانه فقط 450 هزار تومان پرداخت مي‌شود، بر چه اساس و مبنايي در قراردادي مشابه به دو تن از همكارانتان كه شاغل در دبيرخانه معاونان كلان شهرهاي كشور در تهران است بدون حتي ساعتي حضور فيزيكي در شهرداري رامسر به هركدام ماهيانه 800 هزار تومان تحت عنوان مشاور مالي و درآمد پرداخت مي‌شود.


* تمام درآمدهاي شهرداري بايد به حساب‌هاي شهرداري واريز شود
با توجه به اينكه برابر تبصره ذيل بند 12 از تبصره 4 ماده 71 قانون شوراها كه اشعار مي‌دارد تمام درآمدهاي شهرداري بايد به حساب‌هاي شهرداري واريز شود به چه دليل برخي از شهروندان از سوي به‌گونه‌اي هدايت مي‌شوند كه برخلاف ضوابط و مقررات، بخشي از مطالبات شهرداري را به حساب شورا واريز كنند.

* معدن كوهي ليماكش سودي براي شهرداري ندارد
با توجه به خاكي بودن بسياري از كوچه‌هاي شهر و نياز آن به شن‌ريزي، شهرداري با وجود داشتن امكان بهره‌برداري از معدن كوهي با مشاركت بخش خصوصي بر چه اساسي متقاضي غير بومي سرمايه‌گذاري در پلاژ ليدو را كه هيچگونه قرارداد سرمايه‌گذاري با شهرداري نداشته به سمت فرمانداري و بهره‌برداري از معدن كوهي ليماكش هدايت كرده كه در طول مدت كوتاه توانسته چند صد ميليون بهره ببرد بي‌آنكه سودي براي شهرداري داشته باشد.

* در شهرداري به تنهايي تصميم گرفته مي‌شود
هر چند كه بازار سنتي رامسر نيازمند به ساماندهي و حتي جابه‌جايي است اما چرا درباره اين موضوع و موضوعات مشابه همچون وضعيت پلاژها كه نيازمند به تصميم جمعي است به تنهايي تصميم گرفته مي‌شود و بدون هماهنگي با شورا به‌عنوان بازوي مديريت شهري كه داراي تجربه بوده و اشراف به مختصات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شهر دارد بر اساس ديدگاه و سليقه فردي عمل مي‌شود به‌گونه‌اي كه در يك هفته بخشي از بازار بدون در نظر گرفتن جايگزين مناسب و تبعات اقتصادي و اجتماعي ناشي از آن با وارد كردن يك شوك رواني به كسبه جزء كه مبناي تامين معاش و اقتصاد خانواده آنان روز بازارها است، جمع مي‌شود و هفته بعد به هر دليلي انصراف از تصميم اوليه صورت مي‌گيرد.

* شهرداري بدون اطلاع شورا نيروي متخصص جذب مي‌كند
با توجه به اينكه بسياري از تحصيلكرده‌هاي شهر به دليل فقدان شغل مناسب از وضعيت نامناسب مالي و روحي رنج مي‌برند و با توجه به اينكه بارها رسماً در پاسخ به مكاتبات شورا اعلام شده كه شهرداري جذب نيروي متخصص ندارد چگونه بدون اطلاع شورا نسبت به مكاتبه و جذب تعدادي افراد غيربومي و غير متخصص اقدام شده است.

* اخذ تعهدنامه و صلح‌نامه اجباري مجوز ندارد
در حالي كه معدودي از شهروندان البته به درستي و به حق به سمت كميسيون توافقات هدايت مي‌شوند تا در قبال عقب‌نشيني از امتيازات قانوني برخوردار شوند، شهرداري بر اساس كدام مجوز قانوني اقدام به اخذ تعهدنامه و صلح‌نامه اجباري از ساير شهروندان مراجعه كننده به شهرداري براي دريافت پاسخ استعلام راجع به وضعيت املاك، صدور پروانه ساختماني و نقل و انتقال كه آگاهي كافي از قوانين جاري ندارند، ‌مي‌كند بدون آنكه امتيازي براي آنان در نظر بگيرد.

* دليل عدم ارسال تراز نامه و تفريغ بودجه سازمان حمل و نقل همگاني تشريح شود
به استناد ماده 11، بند چهار ماده 12 و تبصره ماده 29 اساسنامه سازمان حمل و نقل همگاني شهر رامسر و همچنين بند 12 ماده 71 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراها، تراز نامه سازمان و تفريغ بودجه آن بايد به تصويب شورا برسد. با توجه به اينكه سازمان حمل و نقل همگاني تحت نظارت شهردار به‌عنوان رئيس شوراي سازمان حمل و نقل همگاني شهر رامسر است دليل عدم ارسال تراز نامه و تفريغ بودجه سال 87 و تراز نامه سال 88 سازمان مذكور براي طرح در شورا و تصويب آن چيست.

* هيچگونه گزارشي از ماموريت‌ها ارائه نمي‌دهيد
با وجود اينكه در طول يك سال اخير بارها بدون اطلاع به موقع به شورا تحت عنوان مأموريت از شهر خارج شده‌ايد چرا در پاسخ به مكاتبات شورا هيچگونه گزارشي از ماموريت‌ها به ارائه نمي‌دهيد.
فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده