استاندار مازندران خواستار اخذ مجوز براي ايجاد تاسيسات فاضلاب در شهرهاي رامسر- كتالم – سادات شهر

سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران طي نامه اي به وزير نيرو خواستار اخذ مجوز براي ايجاد تاسيسات فاضلاب در شهرهاي رامسر- كتالم – سادات شهر – فريدونكنار – نور و رويان شد.
وي با اشاره به اينكه متوسط جمعيت پوشش فاضلاب شهري كشور بيش از ۳۱ درصد است ، در بخشي از نامه مذكور آورده است: اين در حالي است كه جمعيت فعلي تحت پوشش شبكه فاضلاب شهري اين استان ۲ درصد مي باشد و اين امر نشانگر آن است كه استان مازندران از نظر ايجاد تاسيسات فاضلاب شهري عقب ماندگي قابل توجهي نسبت به ساير استانهاي كشور دارد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: با عنايت به اينكه سطح آبهاي زير زميني در شهرهاي مازندران بالا بوده و اين شهرها در نوار ساحلي قرار گرفته اند و فاضلاب خانگي و مراكز صنعتي و درماني به روش سنتي در محيط زيست تخليه مي گردد علاوه بر خطرهاي زياد از نظر بهداشتي براي مردم ، باعث ايجاد منظره زشت و بوي بد و توليدات حشرات موذي از جمله مگس ، پشه و ... مي شود و چهره شهرهاي زيباي شمالي را نازيبا و متعفن مي سازد و بعلاوه هزينه اقتصادي زيادي را حفر چاه هاي جاذب فاضلاب براي مردم در پي دارد و نهايتا آلودگي دريا را براي استفاده كنندگان بومي و گردشگران به وجود مي آورد.
طاهايي از وزيرنيرو خواست تا با عنايت به مشكلات مطروحه، براي احداث فاضلاب شهري ، شهرهاي رامسر، كتالم، سادات شهر ، فريدونكنار ، نور و رويان كه مطالعات مرحله دوم آنها به اتمام رسيده و از مصوبات دور دوم سفر رياست محترم جمهوري نيز مي باشد، در كميسيون ماده ۳۲ مطرح و با صدور مجوز وارد مرحله اجرايي شوند.
استاندار با اشاره به اينكه در حال حاضر ۷ پروژه فاضلاب شهري در استان در حال اجرا مي باشد ، خواستار اخذ مجوز كميسيون ماده ۳۲ براي شهرهاي آمل،‌قائمشهر و محمودآباد كه استفاده از تسهيلات وام بانك توسعه اسلامي براي آنها به تصويب رسيده است، شد.


تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده