شهرستان نمونه گردشگري نبايد از مشكل فاضلاب رنج ببرد‌

رضا فكري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: با ساخت سد ميجران و ايجاد خط انتقال و همچنين راه اندازي مدول اول تصفيه خانه آب در آينده نزديك اميد است ما در بخش تامين آب رامسر مشكلي نداشته باشيم.
وي اظهار داشت: اما در بخش زون بندي و اصلاح شبكه با توجه به اينكه بيشتر شبكه‌هاي آب مربوط به ساليان گذشته بوده و فرسوده هستند مشكلاتي داريم كه با عنايت و توجه ويژه مسئولان شهرستاني، استاني و كشوري كه هميشه ما را در تامين بودجه و اعتبارات لازم ياري داده‌اند همانند گذشته حل مي‌شود.
فكري افزود: با توجه به اينكه شهرستان رامسر در سفر هيئت محترم دولت به عنوان شهرستان نمونه گردشگري الكترونيك مصوب شده است و ساليانه پذيراي هزاران گردشگر و توريست است بايد در تمامي بخش‌ها همانند آب نمونه باشد و اين نيازمند توجه خاص مسئولان كشوري است.
فكري خاطرنشان كرد: همه ما مي‌دانيم كه هرگونه حيات محتاج آب است و انسان‌ها از آب آشاميدني استفاده مي‌كنند يعني آبي كه كيفيت آن مناسب سوخت و ساز بدن باشد، بر همين اساس همه تلاشمان را در راستاي تامين آب آشاميدني سالم براي مردم شهرستان رامسر و همچنين تمامي مسافران خواهيم كرد.
وي در ادامه به مهم‌‌ترين عملكردهاي آب و فاضلاب اشاره كرد و اظهار داشت: تاكنون توانسته‌ايم طيف وسيعي از شبكه آبرساني رامسر، كتالم و سادات‌شهر را توسعه و اصلاح كنيم.
مدير آب و فاضلاب شهري رامسر ادامه داد: بسياري از لوله‌هاي شبكه آبرساني فرسوده بوده و مشكلات بسياري را داشته‌ايم كه با عملكردي دو برابر بودجه دريافتي خود توانسته‌ايم لوله‌ آب شبكه رامسر را ترميم و اصلاح كرده و از هدررفت آب در اين بخش جلوگيري كنيم.
وي خاطرنشان كرد: بودجه اصلاح شبكه آبرساني منطقه رامسر، كتالم و سادات شهر حدود يك‌هزار و 500 متر بوده كه عملكرد منطقه بالغ بر 3 هزار و 300 متر است كه درصدي معادل با 220 درصد نسبت به بودجه در شهرستان رامسر است و همچنين در بخش توسعه به منظور جذب مشتركان جديد توانستيم با پيشرفت فيزيكي 474 درصدي در شهرهاي رامسر، كتالم و سادات‌شهر به موفقيت شايان توجهي برسيم.
فكري تصريح كرد: اگر بخواهيم در بخش توسعه و اصلاح، به‌صورت تجميعي گزارشي ارائه دهيم بايد بگوييم بودجه يكساله منطقه براي اصلاح و توسعه 3 هزار متر بوده در حالي‌كه ما عملكردي بيش از 10 هزار متر داشته‌ايم كه در اين زمينه 343 درصد پيشرفت فيزيكي نسبت به بودجه داشتيم كه جا دارد از تمامي همكاران خوب و پرتلاشم در اداره آب و فاضلاب شهرستان كه صميمانه و سخت كوشانه در اين راه مرا ياري كرده‌اند تشكر كنم.
وي كه دو سال متوالي به عنوان مدير نمونه شهرستاني انتخاب شده است و همچنين جزو مديران برتر استاني است در ادامه بيلان عملكرد خود، با اشاره به مونيتورينگ كردن شبكه آب رامسر براي نخستين بار در استان مازندران گفت: با توجه به اينكه رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگري و الكترونيك مطرح شده است در همين راستا امور آب و فاضلاب رامسر با نصب 9 دستگاه كنتور آلتراسونيك و تجهيز آن به سيستم GSM براي نخستين بار در استان مازندران توانست شبكه آبرساني شهر را مونيتورينگ كند.
فكري ساخت مخازن يك‌هزار مترمكعبي كتالم و سادات شهر را از ديگر دستاوردهاي مهم امور آب و فاضلاب رامسر دانست و بيان داشت: لوله‌گذاري خط انتقال 600 ميلي‌متر و به طول 130متر را داشتيم كه با هدف ايجاد خط جديد و رزرو به منظور تسهيل در زون بندي شبكه شهري در مواقع اضطراري انجام پذيرفت.
وي در ادامه به ديگر اقدامات اداره آب و فاضلاب اشاره كرد و گفت: لوله‌گذاري به طول 200 متر در كوچه ارشاد واقع در پشت بيمارستان و احداث ايستگاه پمپاژ واقع در خيابان شهيد مطهري، جنب فروشگاه بيمارستان، از ديگر اقدامات بود كه توانستيم با احداث اين ايستگاه مشكل چندين ساله منطقه لپاسر و كوچه ارشاد رامسر را كه در شبانه روز فقط چهار ساعت از آب آشاميدني برخوردار بودند، حل كنيم.
مدير امور آب و فاضلاب منطقه رامسر يادآور شد: لوله‌گذاري به طول 200 متر و به قطر 600 متر در حد فاصل پل سايپا تا شهرك صالحي كه با اقطار مختلف براي تعريض جاده اصلي تنكابن به رامسر انجام شد و همچنين نصب سه فيلتر كربن اكتيو به منظور بالا بردن كيفيت آب برداشتي از سد ميجران از ديگر اقدامات ما است.
وي خاطرنشان كرد: براي حركت در راستاي سياست‌هاي پدافند غيرعامل تاسيسات رامسر به دو دستگاه ديزل ژنراتور به منظور تامين برق در مواقع اضطراري مجهز شدند.
وي افزود: تاكنون زماني كه با قطعي برق مواجه مي‌شديم چاه‌ها خاموش مي‌شدند و اگر اين زمان طولاني بود مردم از نعمت آب بي‌بهره مي‌مانند كه با راه‌اندازي ديزل‌هاي ژنراتور خريداري شده در آينده نزديك اين مشكل نيز برطرف مي‌شود.
فكري، تامين آب كتالم و ساداتشهر به ميزان 25 ليتر در ثانيه را از اقدامات شاخص دانست و گفت: از جمله كارهاي مهم انجام شده تامين آب كتالم و سادات‌شهر به ميزان 25 ليتر در ثانيه از فيلترهاي شني بوده كه با كوتاه‌ترين زمان و پايين‌ترين هزينه موفق به انجام آن شديم.
وي افزود: نصب پمپ شناور در مخزن 270 متر مكعبي كتالم و سادات شهر براي انتقال آب به مخزن 600 متر مكعبي كتالم به منظور جلوگيري از كمبود و افت فشار آب براي مشتركان بالادست اين دو شهر و راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري نيز از جمله اقدامات خوب و سازنده امور آب و فاضلاب رامسر است.
فكري ادامه داد: براي بالا بردن ضريب اطمينان آبرساني به مشتركان كوچه شهيد قلي زاده و كوچه شاهد واقع در خيابان شهيد بهشتي كه آبرسانِي آن از مسير رودخانه صفارود انجام مي‌پذيرد و در سيلاب‌هاي متعدد خط انتقال لوله كف اين رودخانه دچار حوادث گوناگون مي‌شد؛ اداره آب رامسر با طراحي و ساخت خرپا اين مشكل را نيز در آينده‌اي نزديك با نصب اين خرپا حل مي‌كند.
وي در پايان تصريح كرد: شهرستان نمونه گردشگري نبايد از مشكل فاضلاب رنج ببرد و بايد همه با هم تلاش كنيم تا اين مشكل را نيز براي رفاه حال مردم و مسافران حل كنيم.
منبع : فارس

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده