سمينار «كارآفريني در مازندران، چالش‌ها و راهكارهاي توسعه» تنکابن برگزار مي‌شود

نرگس لاريجاني دبير سمينار «كارآفريني در استان مازندران، چالش‌ها و راهكارهاي توسعه» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنكابن اظهار داشت: انجمن كارآفريني دانشگاه پيام نور مركز تنكابن در راستاي توجه جدي و عملي به مقوله كارآفريني در استان اقدام به برگزاري اين سمينار كرده است.
لاريجاني افزود: آشنايي با موقعيت‌هاي كارآفريني در استان و معرفي ساز و كارهاي مناسب جهت رشد آن، از جمله اهداف اساسي در برگزاري اين سمينار است.
وي با بيان اينكه امروز كارآفريني از مهم‌ترين عوامل توسعه محسوب مي‌شود، اظهار داشت: نگاه دنيا به مقوله كارآفريني نگاهي بسيار جدي و علمي است، از اين رو دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي به عنوان پيش‌قراولان عرصه‌هاي علمي، تحقيقاتي كشور بايد بيش از پيش نسبت به رويكردهاي كارآفريني در كشور توجه داشته باشند و گام‌هاي اساسي و عملي‌تري در اين زمينه بردارند.
رئيس انجمن كارافريني دانشگاه پيام نور مركز تنكابن ادامه داد: اين سمينار در واقع پيوندي ميان مراكز علمي و دانشگاهي با تجربيات كارآفرينان و مسئولان است.
وي با اشاره به وجود منابع عظيم خدادادي و همچنين نيروهاي انساني توانمند در مازندران خاطرنشان كرد: موقعيت بي‌نظير استان و شرايط خاص جغرافيايي، تاريخي آن، فرصتي استثنايي جهت سرعت بخشيدن به روند توسعه و رشد استان محسوب مي‌شود كه كارآفرينان با
بهره‌گيري از انديشه‌هاي خلاقانه، پشتكار و جسارت خويش مي‌توانند اين مهم را تحقق بخشند.
لاريجاني تصريح كرد: علي رغم موهبت‌ها و منابع طبيعي خدادادي، محدود بودن اين منابع مهم‌ترين چالشي است كه نسل كنوني و آتي را به شدت مورد تأثير قرار خواهد داد، اما آنچه مي‌تواند موجبات استفاده بهينه و مناسب از اين منابع را ببرد، بهره‌مندي از توان خلاقيت نيروي انساني است كه سرمايه‌اي نامحدود محسوب مي‌شود و كارآفريني نمونه بارز و عملي خلاقيت در جامعه است.
وي بررسي وضعيت و جايگاه كارآفريني در مازندران، چالش‌ها و مشكلات پيش روي كارآفرينان، بهره‌مندي از تجارب كارآفرينان برتر، ايجاد انگيزه در جوانان و دانشگاهيان براي فعاليت در حوزه‌هاي كارآفريني، اقدامات انجام شده و در دست اقدام در جهت رشد كارآفريني را از ديگر اهداف برگزاري اين سمينار برشمرد.

* حضور وزراي كار و اقتصاد در اين همايش
سعيد محمدپور دبير اجرايي سمينار نيز با بيان اينكه احتمال حضور وزراي كار و اقتصاد در اين سمينار وجود دارد گفت: رايزني‌هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته است ضمن اينكه از مسئولان استان و برخي از مسئولان كشوري نيز براي حضور در اين سمينار دعوت شده است.
محمدپور ادامه داد: حضور همه مسئولان دعوت شده در اين سمينار موجب مي‌شود آنچه كه به عنوان خروجي كار حاصل به دست مي‌آيد، تلفيقي از انديشه‌هاي مختلف در براي رشد و توسعه كارآفريني و توسعه استان باشد.
وي كارآفريني را مهم‌ترين عامل تحقق سند چشم انداز توسعه كشور دانست و اضافه كرد: توسعه تنها با حرف عملي نمي‌شود و همه آحاد جامعه به ويژه مسئولان و تصميم گيرندگان عرصه‌هاي مختلف كشور بايد خود در اين زمينه به صورت عملي پيش‌قدم باشند.
دبير اجرايي سمينار از حضور علي‌اصغر جهانگيري مرد سال صنعت و كارآفرين برتر سه دوره كشور در اين سمينار خبر داد و افزود: برخي از كارآفرينان برتر كشور و استان نيز در اين سمينار تجارب خود را در اختيار علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار مي‌دهند.
اين مدرس كارآفريني برگزاري سمينارها و همايش‌هايي از اين دست را نياز كنوني كشور دانست و افزود: بايد به اين نكته اساسي نيز توجه داشته باشيم كه آنچه ما را به موفقيت مي‌رساند تنها برگزاري چنين برنامه‌هايي نيست بلكه بايد شاهد نتايج عملي و دستاوردهاي حاصل از اينگونه سمينارها در جامعه باشيم.
محمدپور زمان و مكان برگزاري سمينار را 30 ارديبهشت و از ساعت 15 الي 19 در مجتمع فرهنگي هنري امام خميني(ره) شهرستان تنكابن اعلام كرد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده