مشایی و رحیمی نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در امور نفت شدند

ترکیب جدید کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت شامل معاون اول رئیس جمهور، وزیران نفت، صنایع، اقتصاد، اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس‌جمهور و مدیرعامل شرکت ملی نفت تعیین شد.


بر اساس مصوبه جدید دولت با 3 تغییر جدید، ترکیب کارگروه نمایندگان ویژه رییس جمهور در امور نفت شامل محمد رضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور (رییس)، سید مسعود میرکاظمی وزیرنفت، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، ابراهیم عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهور و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

مهر ماه سال گذشته هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رییس‌جمهور با تشکیل کارگروهی متشکل از سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت (رئیس)، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، ابراهیم عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور و رئیس دفتر رییس‌جمهور به عنوان نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیئت وزیران در امور نفت موافقت کرده بود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

این کارگروه برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیئت وزیران در امور نفت همچون ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (3) قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور و طرحهای بیع متقابل، فاینانس و موارد تصریح شده در قوانین بودجه سنواتی کل کشور تشکیل شده است.

پیش از این نیز هیئت دولت در جلسه 15 مهر ماه 1388 بنا به پیشنهاد رییس‌جمهور و بر اساس اصل 127 قانون اساسی با تشکیل کارگروهی برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیئت وزیران در امور نفت همچون ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و ماده (3) قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات (مصوبات 1375) و بند (ج) ماده (13) قانون برنامه چهارم و طرحهای بیع متقابل و فاینانس و موارد تصریح شده در قوانین بودجه سنواتی کل کشورموافقت کرده بود.

تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات بر شمرده شده در این مصوبه به همه اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع یاد شده به وزیران عضو کارگروه تفویض می‌شود.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کارگروه (حسب مورد) در حکم تصمیمات رییس‌جمهور وهیئت‌وزیران بوده و با رعایت آیین‌نامه داخلی هیئت ‌دولت قابل صدور است.

به گزارش مهر، این کارگروه برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیئت وزیران در امور نفت از قبیل ماده (87) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (3) قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور و طرحهای بیع متقابل و فاینانس و موارد تصریح شده در قوانین بودجه سنواتی کل کشور تشکیل شده است.


3 نظرات:

سلام
مرسی که بهم سر زدید
امیدوارم امسال سال پر خبر البته از نوع خوبش برای همه ما باشه
lalehtaghavi.blogfa.com

سلام جناب
محمودرضالطیمی
از لطف شما متشکریم و برای شما در این سال روزهای خوبی را آرزو می کنیم
رامسرنیوز

سلام جناب
محمودرضالطیمی
از لطف شما متشکریم و برای شما در این سال روزهای خوبی را آرزو می کنیم
رامسرنیوز

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده