نماينده مجلس: موانع ساخت پايانه گل و گياه غرب مازندران برطرف مي‌شود

"ابوالفتح نيکنام" گفت:: با توجه به بازديد اخير وزير جهاد کشاورزي از اين پايانه، ايشان وعده صد درصدي تأمين اعتبار مورد نياز اتمام اين طرح را دادند که اميد است سريعاً اين امر تحقق يابد.
وي اظهار داشت: علاوه بر آن سرمايه گذاران بايد براي تسريع در روند عمليات اين طرح همت کنند به نحوي‌ که با تشکيل شرکت سهامي عام با دعوت از علاقه مندان به اين صنعت زودتر به منابع مالي دست يابند.
نماينده مردم شهرستان‌هاي تنکابن و رامسر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با بهره‌برداري از اين پايانه، زمينه عرضه گل و گياه منطقه‌اي فراهم مي شود به گونه‌اي که وقتي تقاضا افزايش يابد، توليد کننده نيز با انگيزه و اشتياق بيشتري در افزايش کمي و کيفي توليد گل و گياه تلاش مي کند.
وي خاطرنشان ساخت: در شرايط کنوني توليد و صدور گل و گياه در اين منطقه به‌صورت سنتي بوده و بخش عمده‌اي از توليدات نيز به ضايعات تبديل مي شود و گلخانه‌داران سالانه متحمل خسارت‌هاي زيادي مي‌شوند.
گفتني است اين پايانه در زميني به مساحت 200 هکتار با زير بناي 56 هکتار با امکاناتي شامل نمايشگاه دائمي گل و گياه، بازار بورس، بانک، گمرگ، قرنطينه مخصوص گل و گياه و 8 هزار متر مربع فضاي گلخانه شيشه‌اي مي باشد.
تعداد يکصد و 80 دفتر توليد کنندگان و صادرکنندگان داخلي و خارجي از ديگر امکاناتي است که در اين پايانه لحاظ شده است.
تاکنون با صرف حدود 350 ميليارد ريال اين پايانه نزديک به 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و براي تکميل و تجهيز آن يک ‌هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
طبق آمار حدود 90 درصد توليد گل‌هاي گلخانه اي و زينتي مازندران در غرب استان توليد مي‌شود.
مازندران در زمينه توليد گل و گياه زينتي در کشور مقام نخست را دارد و بالغ بر 41 هزار پرورش دهنده گل در اين استان مشغول فعاليت هستند.
ايرنا

1 نظرات:

سلام دوست من.
چطوری ؟
راستش یه انجمن زدیم مخصوص دختر پسرای شهسواری.
تازه شروع به کار کردیم.
خوشحال میشیم اگه شما هم بیای توش عضو شی.
اگه دوست داشتی می تونی فعالیت خودتو به عنوان یک مدیر تو بخش های مختلف آغاز کنی.
عنوان انجمن : تنکاسیتی
آدرس : www.TonekaCity.com
منتظرت هستم.
تو تالار می بینمت.
بای.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده