نماي نخستين شهر نمونه گردشگري جهان اسلام بايد بومي شود

علي اميني‌شاد در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر با اشاره به نگارش نامه‌اي به مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندران درباره توجه به شهر نمونه گردشگري جهان اسلام بر ساماندهي سيماي شهرها به ويژه نخستين شهر نمونه گردشگري جهان اسلام تاكيد كرد.
وي افزود: سيماي هر شهر معرف فرهنگ و اقليم آن شهر است.
نايب رئيس شوراي شهر رامسر تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي شهري كه سهم بسزايي در سلامت روح و روان مردم دارد، ساماندهي سيما يا منظر شهري بوده كه اساسي‌ترين وجه آن نماي ساختمان‌هاي بر خيابان اصلي شهر است.
اميني‌شاد اظهار داشت: نماي ساختمان بايد معرف هويت، فرهنگ، اقليم و حتي اقتصاد آن شهر باشد كه در اين برهه از زمان شهرهاي ما در اين زمينه به بي‌هويتي رسيده‌اند.
وي با تشكر از مدير كل گردشگري استان مازندران بيان داشت: با توجه به پيگيري‌هاي اين شورا و شهرداري در اين باره و جلسات متعدد با معماران شهرستان و مشاوران فعال كشور در زمينه طراحي شهري و انتخاب مشاوري مستعد و جايگاه ويژه شهر رامسر به عنوان نخستين شهر نمونه گردشگري جهان اسلام در اين راستا اقدام شود.
نايب رئيس شوراي شهر رامسر با اشاره به روحيه سازندگي مديركل ميراث فرهنگي استان مازندران خواستار اختصاص اعتبار براي اين پروژه شد.
اميني‌شاد در پايان تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا بتوانيم حداقل ديوارهاي املاكي را كه در خيابان اصلي شهر قرار دارند را با فرهنگ و اقليم خود سازگار كرده تا ظاهر شهر گوياي فرهنگ، آداب و رسوم آن شهر باشد.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده