نبود كنارگذر ساحلي در مازندران عامل تشديدكننده ترافيك است

رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر رامسر گفت: نبود كنارگذر ساحلي در مازندران عامل تشديد كننده ترافيك است.
علي اميني شاد ظهر ديروزدر حاشيه بازديد مسئولان شهري از پروژه‌هاي عمراني اين شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دليل نبود كنارگذر ساحلي در استان مازندران و نزديكي شهرهاي استان، مازندران به يك كلان‌شهر تبديل شده است و اين خود بر ترافيك بيشتر شهر مي‌افزايد.
وي افزود: ساخت جاده كنارگذر كه مصوبه رياست جمهوري است براي رفاه حال شهروندان ساكن شهرها و همچنين عبور و مرور از شمال غرب به شمال شرق و بالعكس بايد هرچه سريع‌تر با حمايت ويژه دولت اجرايي شود.
اميني شاد ادامه داد: همچنين بايد اصلاح هندسي خيابان‌ها و ميادين در راستاي مطالعات ترافيكي داخل شهر انجام شود.
رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر رامسر مهم‌ترين طرح مطالعاتي پيش نياز مطالعات شهري را مطالعات زير پهنه بندي عنوان كرد.
وي اظهار داشت: براي رسيدن به الگوي مناسب و برنامه‌ريزي مدون براي آينده‌اي بهتر بايد مطالعات زير پهنه‌بندي در دستور كار شهرداري‌ها قرار گيرد.
رئيس كميسيون عمراني شوراي شهر رامسر خاطرنشان كرد: به دنبال مطالعات زيرپهنه بندي بحران‌ها را مديريت و كنترل مي كنيم و در نهايت امنيت و آسايش مردم و ارائه خدمات بهينه ادارات و شهرداري‌ها را شاهد هستيم.
اميني شاد اظهار داشت: با توجه به محيط GIS و الكترونيك شدن تمام سيستم‌هاي شهري، شوراي سوم از ابتداي دوره پيگيري خود را براي اخذ مشاور شروع اين مطالعات آغاز كرده كه در ماه‌هاي اخير با تهيه پروپوزال اوليه طرح و مصوبه كميسيون برنامه، بودجه و عمران شهري شورا در كارگروه زلزله مسكن و شهرسازي استان شهر رامسر در اولويت دوم اخذ مشاور براي شروع مطالعات قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: مسئله زير پهنه بندي شهر رامسر در صورت جلسه شورا مصوب شده است.
نائب رئيس شوراي شهر رامسر در ادامه رمز پويايي و حيات شهرها را در سه مورد بيان كرد و بيان داشت: اگر بخواهيم با برنامه صحيحي شهري پويا داشته باشيم بايد سه محور مهم از سوي استانداران براي شهرداري‌ها اجباري شود.
وي خاطرنشان كرد: اصلي‌ترين مسئله كه پايه و اساس همه مسائل است همين مطالعات زيرپهنه‌بندي است كه با اجباري شدن اين امر بهترين مديريت را داريم.
اميني شاد از ديگر محورهاي مهم را بحث ترافيكي دانست و تصريح كرد: تا جايي كه بتوانيم سعي كنيم بحث ترافيكي را به بهترين روش برطرف كنيم.
اميني شاد محور سوم را ساماندهي سيماي شهري دانست و گفت: اگر بتوانيم اين سه محور را در دستور كار قرار دهيم بسياري از مسائل را حل مي‌كنيم.
وي در پايان تاكيد كرد: اعتقاد ما بر اين است كه مديريت‌ها بايد بر محور علم، فن و تجربه استوار باشد تا بتوانيم با استفاده به جا و بهينه از علم مهندسي روز دنيا براي پيشرفت، رفاه، امنيت و نشاط مردم گام برداريم.

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده