رامسر در ردیف میزان تصادفات در جاده ای

رئیس پلیس مازندران با اشاره به فوت 661 نفر طی 11 ماه امسال در جاده های استان اظهار داشت: میزان فوتی جاده ها در این مدت یک درصد رشد نشان می دهد.مسکنی افزود: شهرستان های ساری، بابل و بابلسر در یازده ماهه اخیر بیشترین و شهرستان های چالوس، رامسر و نکاء در این مدت شاهد کمترین میزان تصادفات در جاده های خود بودند.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جاده های استان طی ماه های آذر، دی و بهمن سال جاری بوده است، تصریح کرد: در این مدت افزایش 34 درصدی تلفات داشتیم که در ماه های پایانی سال این رقم به کمتر از یک درصد رسیده است.

مسکنی با بیان اینکه تقویت و تجهیز پلیس راه های استان از وظایف این نهاد در سال آتی است یادآور شد: فرماندهی انتظامی مازندران با اجرای انتخابات سالم، برگزاری رزمایش پیامبر اعظم، سفر مقام معظم رهبری، اجرای طرح های دریا و زمستانی سال پرکار و موفقی را پشت سرگذاشته است.

وی با اعلام این مهم که محورهای مواصلاتی و کناره مازندران از لحاظ مسائل تجهیزاتی و الکترونیکی به دوربین های ثبت سرعت مجهز هستند افزود: از سال 89 این تجهیزات به میزان بیشتری وارد ناوگان پلیس راه مازندران خواهد شد.

رئیس پلیس مازندران همچنین از برنامه های این فرماندهی برای کاهش میزان تلفات در جاده های بین شهری استان خبر داد و گفت: باید روند اجرای کمربندی های در دست احداث مازندران رشد افزایشی داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه تاخیر در عملیات جدول گذاری محور قائم شهر به ساری سبب شد تصادفات فراوانی در این محور صورت گیرد از مسئولین محلی خواست تا نسبت به اتمام این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه پلیس مازندران در سال جاری در جهت شاخص های توسعه انضباط، ترافیک و کاهش تلفات جاده ای گام های اساسی برداشته است افزود: این فرماندهی توانست هفته گذشته رتبه دوم کشور را از جهت رعایت شاخص های فوق کسب کند.

مسکنی با اشاره به رشد روزافزون کشته های جاده های روستایی استان، میزان تلفات در جاده های روستایی را در این مدت 80 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه به واسطه خاکی بودن و شانه خاکی کنار جاده های روستایی و نبود حاشیه امن در داخل روستاها این تلفات رشد فزاینده ای دارد.

وی انحراف به چپ، سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله خودرویی جلویی را از بیشترین عوامل تصادفات در جاده های مازندران برشمرد و افزود: رانندگان می توانند تنها با رعایت احتیاط، صبر و حوصله میزان تلفات در جاده ها را کاهش دهند.

مهر

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده