تذكر امام جمعه رامسر به ریاست سازمان تربیت بدنی بدليل برگزاری بازیهای ورزشی در ایام مصیبت اهل بیت (ع)


معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی جناب آقای مهندس علی آبادی
سلام علیکم احتراما باستحضار میرساند تذکری که بمحضرتان داده می شود تکراری بوده و پیش از این نیز در مکاتبه ای با رییس وقت سازمان متبوع جنابعالی این تذکر داده شد ولی مع الأسف در برنامه ریزیها چندان مورد توجه قرار نگرفت. انتظار میرفت در دولت ارزش محور نهم این امر مورد بیشتر عنایت قرار گیرد که متأسفانه کمتر مورد توجه واقع شد.
موضوع مورد نظر، برگزاری بازیهای ورزشی در ایام مصیبت اهل بیت (ع) می باشد. روز جمعه 20 دیماه مصادف با روز 12 محرم الحرام سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) و سالروز ورود مصیبت بار اسرای اهل بیت (ع) به کوفه و همزمان با شادی و هلهله کوفیان، در حالی که دلهای مومنین داغدار این مصایب بود، شاهد بازی مهیج فوتبال بین تیمهای ملی ایران و چین بوده ایم.
بهتر از هر کس می دانید که در این مسابقات، تشویق بازیکنان با شادی و سوت و کف زدن همراه می باشد. آیا زیبنده نظام اسلامی ما برگزاری چنین مسابقات در چنین روزهایی می باشد؟ هر چند تعدادی از تماشاگران فهیم با شعارهای دینی مانند صلوات، یا حسین و ... مشوّق ورزشکاران عزیز بوده اند ولی جوّ غالب ورزشگاه در هنگام هر بازی ملی همراه با تشویقهای شاد مزبور می باشد.
خواهشمند است برنامه ریزی قبلی، تقویم فیفا و ... را بهانه قرار ندهید که همه این مسائل قابل حل می باشد. آیا قادر نبودید به فدراسیون فوتبال دستور دهید بازی را یکی دو روز بتأخیر بیندازند. حتی اگر مشکلی پیش می آمد و این بازی دوستانه لغو می شد، آیا بهتر از بی توجهی به این روز عزاداری و هتک حرمت به این روز نبود؟!
البته این بی توجهی ها مسبوق به سابقه می باشد. بعنوان نمونه در سال جاری، در روز شهادت امام صادق (ع) شاهد برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در سطح باشگاههای کشور در شهرستان رامسر بوده ایم که بشدت تأسف بر انگیز بوده و پس از برخورد اینجانب با این موضوع، نمایندگان برگزار کننده مسابقه مدعی شدند که در برنامه ریزی، متوجه روز شهادت امام صادق (ع) نبودیم!! آیا در 20 دیماه هم فدراسیون فوتبال متوجه تقویم نبود که مصادف با شهادت امام سجاد (ع) است؟!
آقای علی آبادی خواهشمند است به تمام فدراسیونها ابلاغ فرمایید به این موضوع مهم توجه فرمایند هر چند میدانم که این تذکرات احتمالا چندان تأثیر گذار نیست ولی جهت انجام وظیفه متذکر شده ام تا انشاء الله عند الله معذور باشم.
با تشکر فراوان
رونوشت: ریاست محترم شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور جهت استحضار

عبدالرحمن باقـرزاده
امام جمـعه رامسـر

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده