تعلل بانکها اجرای طرحهای بافت فرسوده مازندران را تعطیل کرد


احیاء بافتهای فرسوده شهرهای استان یکی از مصوبات مهم سفر اول دولت به مازندران بوده که به واسطه تعلل بانکها در اعطای تسهیلات، اجرای این طرح ها در استان تاکنون تعطیل بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت دولت در سفر نخست استانی خود به مازندران برای احیاء بافتهای فرسوده شهرهای مازندران مصوبات خوبی اجرا کرده ولی به واسطه کمبود توان مالی در شهرداری ها صرفا مطالعه برخی از این طرحها در شهرهای استان صورت گرفت.
شهرداران برخی شهرهای استان معتقدند که احیاء بافت های فرسوده شهرهای استان یک امری ضروری و انکارناپذیر بوده که تاکنون به واسطه عدم تخصیص منابع طرح از سوی بانک ها شهرداریها برای مطالعه این بافت ها در شهرها از اعتبارات شهرداری استفاده می کردند.
آنان نیز معتقدند که مطالعات بافت های فرسوده شهرهای بزرگ استان اتمام یافته و برای اجرا منتظر تسهیلات اعتباری از سوی بانک ها است.80 درصد بناهای تازه ساز حاشیه شهرها استحکام کافی ندارندتاکنون احیا و نوسازی شهرهای قائمشهر، ساری، بابل، تنکابن، چالوس، نوشهر و آمل تصویب شده است.دو میلیارد تومان از اعتبارات بافتهای فرسوده مابقی طی سال 88 به شهرهای دیگر استان تزریق خواهد شد.
عضو کارگروه مسکن و شهرسازی مازندران با اشاره به افزایش تراکم پایه در فاز نخست برای ساختمانهای مسکن مهر ابلاغ شده است، افزود: این تراکم پایه در مراحل بعدی مشمول بافتهای فرسوده شهرها خواهد شد.
رسولی افزود: مسکن و شهرسازی موظف است 15 میلیارد تومان اعتبار را از محل یارانه مسکن در بودجه 87 به استانداری جهت جبران کاهش درآمد شهرداریها و اجرای طرحهای بافت فرسوده شهری پرداخت کند.
مازندران دارای بیش از چهار هزار متر بافت فرسوده شهری است.
کمبود نقدینگی موجب کندی روند احیای بافت فرسوده شهری شده است

تماس با ما

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

بلاگر فارسی

طراحی شده توسط Qwilm!. ترجمه شده به زبان فارسی مجتبی ستوده